وقتی تخم مرغ برای لاغری معجزه می‌کند!

تخم مرغ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاهش وزن سالم است. تخم مرغ سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین‌های عضله ساز و املاح و ویتامین‌هاست و کمک‌تان می‌کند به شیوه‌ای سالم وزن کم کنید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید شنیده باشید که محققان و متخصصین تغذیه اعتراف کردند که در مورد تخم مرغ اشتباه می‌کرده‌اند و تخم مرغ منجر به بیماری قلبی نمی‌شود و در واقع برای سلامتی بسیار هم مفید است. تخم مرغ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاهش وزن سالم است. تخم مرغ سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین‌های عضله ساز و املاح و ویتامین‌هاست و کمک‌تان می‌کند به شیوه‌ای سالم وزن کم کنید.

تخم مرغ، معجزه‌ای برای کاهش وزن

تخم مرغ کم کالریست

همه می‌دانند که کاهش کالری روزانه بهترین راه ِ. لاغر شدن است. نکته‌ی اصلی این است که غذا‌هایی بخورید که بدون اینکه کالری زیادی وارد بدن‌تان کنند سیرتان کنند. بیشتر اسنک‌ها بالای ۱۰۰ کالری انرژی دارند، اما یک تخم مرغ بزرگ فقط ۸۰ کالری دارد. تخم مرغ سالم‌تر از اسنک‌های بسته بندی شده است و زرده‌ی آن به طرز شگفت انگیزی مغذیست. از آنجایی که یک وعده‌ی غذایی که از تخم مرغ تهیه می‌شود معمولا از سه تخم مرغ تشکیل شده است، شما کمی بیشتر از ۲۴۰ کالری دریافت خواهید کرد و اگر سبزیجات هم مصرف کنید به ۳۰۰ کالری هم می‌رسد. اما یادتان باشد نیمرو کردن تخم مرغ با روغن یا کره می‌تواند ۵۰ کالری به آن اضافه کند.

تخم مرغ، معجزه‌ای برای کاهش وزن

طولانی‌تر سیر نگه‌تان می‌دارد

تخم مرغ به دلیل پروتئین زیادی که دارد نه تنها بسیار مغذی است بلکه کمک‌تان می‌کند مدت طولانی‌تری سیر بمانید. غذا‌هایی که پروتئین فراوانی دارند در دسته‌ی بسیار سیر کننده‌ها قرار می‌گیرند. یعنی اشتهای‌تان را کنترل کرده و احتمال اینکه سراغ اسنک خوردن بروید کم می‌کنند. غذا‌هایی که پروتئین کمی دارند چندان سیر و راضی‌تان نمی‌کنند.

مطالعات گوناگونی نشان داده‌اند افرادی که وعده‌های غذایی‌شان به اندازه تخم مرغ کالری داشت، اما پروتئین‌شان کمتر بود نسبت به آن‌هایی که غذا‌های پرپروتئین مانند تخم مرغ مصرف می‌کرده‌اند، کمتر احساس سیری و رضایت داشتند. احساس سیری و رضایت از غذا باعث می‌شود با حذف تمایل به اسنک خوردن، ۶۰ درصد کالری کمتری دریافت کنید و تمایل‌تان به اسنک خوری پیش از خواب هم ۵۰ درصد کمتر شود.

متابولیسم‌تان را سرعت می‌دهد

تخم مرغ، میزان متناسبی از آمینواسید‌ها را داراست و به همین خاطر بدن شما می‌تواند به طور موثر از این پروتئین‌ها برای سوخت و ساز استفاده کند. تخم مرغ به دلیل خاصیت گرمازایی، انرژی لازم برای تجزیه‌ی غذا را در اختیار بدن می‌گذارد و خوردن غذا‌های پروتئین‌دار می‌تواند سرعت سوخت و ساز را به اندازه‌ی ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز بالا ببرد؛ بنابراین خاصیت گرمازایی تخم مرغ می‌تواند کالری سوزی بدن‌تان را افزایش بدهد.

روزتان را خوب شروع کنید

صبحانه‌ای که شامل تخم مرغ باشد بهترین انتخاب برای آن‌هایی است که قصد کاهش وزن دارند و پژوهش‌ها نشان داده زنان چاقی که برای صبحانه تخم مرغ می‌خورده‌اند بیشتر از آن‌هایی که صبحانه‌شان شامل تخم مرغ نبوده است وزن کم کرده بودند. ضمنا افرادی که تخم مرغ خورده بودند بیشتر احساس سیری می‌کردند و روز بعد کالری کمتری دریافت کرده بودند.

مطالعه‌ای که روی مرد‌ها انجام شد نیز همین نتایج را داشت. کاهش دریافت کالری به مدت ۲۴ ساعت بعد از خوردن تخم مرغ برای صبحانه قابل مشاهده بوده است. در واقع خوردن تخم مرغ برای صبحانه باعث ۶۵ درصد کاهش وزن بیشتر طی دوره‌ی دو ماهه شده بود. ضمنا خوردن تخم مرغ برای صبحانه باعث می‌شود سطح قند خون و در نتیجه واکنش بدن به انسولین ثابت بماند. تخم مرغ، هورمون اشتها را که گرلین نام دارد سرکوب می‌کند.

تخم مرغ دردسترس است و به راحتی آماده خوردن می‌شود

تخم مرغ را به راحتی می‌توانید به رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه کنید. در بیشتر فروشگاه‌ها تخم مرغ موجود است و گرانقیمت نیست و در عرض چند دقیقه برای خوردن آماده می‌شود. می‌توانید تخم مرغ را نیمرو یا آبپز کنید و یا با آن املت تهیه کنید و هر جوری که دوست دارید طعم‌دارش کنید. املت صبحانه‌ای که با دو تخم مرغ درست شده و حاوی سبزیجات هم باشد، یکی از بهترین راه‌های تهیه‌ی یک صبحانه‌ی سالم و کمک به کاهش وزن است.

منبع: برترین‌ها

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار