توهین معاون رئیس‌جمهور آمریکا به ایران؛

«محور شرارت» جرج بوش جای خودش را به «گله گرگ‌ها» داد!

معاون دونالد ترامپ در جریان یک سخنرانی در واشنگتن در اظهاراتی توهین‌آمیز، از کشورهای مخالف آمریکا به عنوان «گله گرگ‌ها» نام برد.

«محور شرارت» جرج بوش جای خود را به «گله گرگ‌ها» دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا لقبی که جرج بوش در زمان ریاست‌جمهوری خود به بزرگترین دشمنان آمریکا داده بود را به «گله گرگ‌ها» تغییر داد!

معاون دونالد ترامپ در جریان سخنرانی خود در جمع سفرای آمریکا در کشورهای مختلف جهان که در واشنگتن برگزار شد، از کشورهای مخالف آمریکا به عنوان «گله گرگ‌ها» نام برد.

وی در اظهاراتی توهین‌آمیز در این باره گفت: «ایالات متحده علاوه بر رقبای جهانی خود، اکنون با "گله‌ای از گرگ‌های سرکش" مواجه است که می‌خواهند نظم بین‌المللی‌ای که آمریکا برای بیش از نیم قرن در جهان حفظ کرده است را تغییر دهند.»

طبق تعریف مایک پنس، لقب توهین‌آمیز «گله‌گرگ‌ها» شامل دو کشور ایران و کره شمالی است که جرج بوش در جریان سخنرانی خود در برابر کنگره در سال ۲۰۰۲ در اظهاراتی مضحک آنها را جزء «محور شرارت» نامید. 

البته به نوشته بلومبرگ، معاون ترامپ در لفاظی جدید خود، محور شرارت جرج بوش را به ۵ کشور گسترش داده و کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا در آمریکای لاتین را نیز به آن اضافه کرده است. 

نکته جالب اینکه وجه مشترک کشورهایی که معاون رئیس‌جمهور آمریکا از آنها تحت عنوان «گله گرگ‌های سرکش» نام برده، به اذعان خود او ایستادگی [و عدم تسلیم] در برابر نظمی است که آمریکا به جهان تحمیل کرده است.

با این حال، همانطورکه جرج بوش از طریق بازی با کلمات نتوانست به توفیقی در برابر کشورهایی که آنها را جزء محور شرارت نامیده بود، دست یابد، دولتمردان فعلی آمریکا نیز راه به جایی نخواهند برد؛ همچنانکه پایگاه آمریکایی المانیتور هفته گذشته (اینجا) اعلام کرد دولت ترامپ در یک ارزیابی داخلی از سیاست فشار حداکثری خود علیه ایران به این جمع‌بندی رسیده که این سیاست در تحقق اهداف اولیه خود شکست خورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
اتفاقا برعكس اين آمريكا است كه ضحاك مار دوش است و لازم است آهنگر زمان اين نظم شيطاني را به هم بزند و طرحي نو در جهان برقرار كند
Germany
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
این آینه ها را از جلوی آمریکائیها بردارید !
چون آنها خودشان رو در آینه می بینند ! و فکر می کنند ملتهای مظلوم جهان گرگند !
در حالیکه درنده خویی در وجودشان نهادینه شده!!!!
جالب اینکه این بار گرگهای اروپایی هماهنگ با گرگهای آمریکایی زوزه
می کشند!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
اینکه از زمان انقلاب در کل جبهه ها از ما سیلی خوردن درست ولی حرکت شتابان ما رو با تحریم و جنگ تحمیلی کند کرده اند و باید تاوان بدهند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۴۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
به این گاو چران بگویید از هفت هزار سال نه از از پنج هزار سال هم نه از هزار و پانصد سال هم نه از هشت صد سال پیش باز نه از چهار صد سال پیش تاریخ آمریکا یک شاعر و یا یک دانشمند و یا یک اثر تاریخی و یا یک فرهنگ غنی قابل احترام و دفاع شاهدی بیاور که بوی اصالت داشته باشد. آخر شما آمریکایی های بی اصل و نسب که تاریخچه‌ای که وزارت امور خارجه خودتان تهیه و تنظیم و منتشر کرده گواه آن است که دولت‌های اروپایی عده‌ای محکوم به اعدام و قاتل و جانی را به آنجا تبعید کرده اند و سپس با قتل عام سرخ پوستان و به اسارت گرفتن سیاه پوستان آفریقایی تشکیل حکومت وحشی ها با فرهنگ در هم و برهم مابین انسان و حیوان مانند گرگ گرسنه به جان ملت ها افتاده و یا با بمب اتمی و یا ترور و کودتا نظم جهان را به هم ریخته اید نه دم انسانیت بزنید و نه انظباط جهانی. مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ جهان خوار و وحشی.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۴۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
به این گاو چران بگویید از هفت هزار سال نه از از پنج هزار سال هم نه از هزار و پانصد سال هم نه از هشت صد سال پیش باز نه از چهار صد سال پیش تاریخ آمریکا یک شاعر و یا یک دانشمند و یا یک اثر تاریخی و یا یک فرهنگ غنی قابل احترام و دفاع شاهدی بیاور که بوی اصالت داشته باشد. آخر شما آمریکایی های بی اصل و نسب که تاریخچه‌ای که وزارت امور خارجه خودتان تهیه و تنظیم و منتشر کرده گواه آن است که دولت‌های اروپایی عده‌ای محکوم به اعدام و قاتل و جانی را به آنجا تبعید کرده اند و سپس با قتل عام سرخ پوستان و به اسارت گرفتن سیاه پوستان آفریقایی تشکیل حکومت وحشی ها با فرهنگ در هم و برهم مابین انسان و مانند گرگ گرسنه به جان ملت ها افتاده و یا با بمب اتمی و یا ترور و کودتا نظم جهان را به هم ریخته اید نه دم انسانیت بزنید و نه انظباط جهانی. مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ جهان خوار و وحشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
آمریکا هیچ غلطی نمی‌توانست بکند در چهل سال گذشته که کشوری جهان سومی و درگیر جنگ و سازندگی بودیم و حالا هم اگر غلطی بخواهد بکند مسلما جوابش را از دو بازوی توانمند ایران اسلامی یعنی ارتش و سپاه و چشمان تیز بین سربازان گمنام صاحب الزمان در کمترین زمان دریافت خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
سالها پیش مردی بزرگ رابطه آمریکا و ایران را رابطه گرگ و میش می‌دانست .
شما آمریکاییان به گرگ بدهکاری و حتی گرگ که حیوان درنده ای است در وحشی‌گری جلوی شما کم میآورد.گرگ زمانی گرسنه است بفکر درندگی است و آمریکا چه در حال گرسنگی و چه سیری بفکر درندگی بوده و هست!!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
کشتار سرخپوستان و سیاهپوستان و کشتار در ایران و ویتنام ،افغانستان، عراق،یمن،سوریه،فلسطین ،ناکازاکی و هیروشیما و.....همه اینها از گرگ صفت ها و گله گرگهاست.
باز ظلم‌ها و کشتار آمریکا بسیار بیشتر از اینهاست عاقلان عالم همه این را میدانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
کشوری که به قوانین بین‌المللی و متعهد شده بی اعتنایی میکند و قانونش قانون جنگل است به گرگ بودن بیشتر شبیه است و حامیان عبری و عربی و غربیش هم گله گرگها هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
گرگ های اصلی خودتان هستید که در گوشه و کنار دنیا هر که برده شما نباشد را می درید .
در گرگ بودن خود اصلا شک نکنید زیرا تا کنون میلیونها انسان را درید و به کام مرگ فرستادید چه با جنگ و چه با تحریم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
این مردک کفتار صفت هر آنچه لایق خودش و رئیس جمهورهاشون و تمام دولت مردان خونخوارشون هست رو به کشوری لقب میده و داره به کشوری بزرگ و شهیدپرو و البته با تمدنی غنی و قدرتمندی اهانت میکنه که خون میلیونها شهید مظلوم این کشور روی دستهاشون به وضوح نمایان و مشهوده ! بخدا که این حرفها و رفتارها و اهانتهاشون فقط بخاطر عصبانیتی هست که از شکست هاشون توی جبهه های مختلف از جمهوری اسلامی ایران خوردن .
( مرگ بر آمریکا _ مرگ بر اسرائیل _ مرگ بر انگلیس _ مرگ بر آل سعود _ مرگ بر منافقین و فتنه گر )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
فرهنگ ایرانی آنقدر غنی و ستوده هست که لزومی نداره جواب هر بی سر و پایی را بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود حافظ
۱۴:۲۹ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
این آقایون امریکایی صفتی که به آنها جور است ولایق خودشان میباشد به دیگران نسبت میدهند انشااله خدای تبارک وتعالی انتقام خونهای بناحق ریخته شده به دست این قوم خبیث هرچه زودتر بافرج آقا امام زمان از آنهابگیرید
Iran (Islamic Republic of)
عباس فیروزپور
۱۴:۲۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
آنها به مضحک ترین فتح تاریخ دست یافته اند اول آنکه مجبور شدند استقلالشان را به رسمیت بشناسند بخرند و بفروشند دوم اینکه غنیمتشان که انرژی است را باید دلو دلو از دل زمین بکشند بیرون و بخرند و نیاز داشته باشند از سرزمینهای فتح شده صدایی بگوش نرسد
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۱۴:۱۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
گرگهای.واشنگتن.دور.یکدیگر.حلقه.زده.اند.و.منتظر.دریدن.همدیگر
هستند.قانون.گرگها.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۲۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
اینکه معلومه ایرانی ها شیر هستند. ولی تو گرگ نیستی ولی صد درصد شغال هستی. و شیر به شغال باج نمیدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
سابقه 200 ساله شما همش خون خونریزی بوده . شما بر سرزمینهای سرخ پوستها با ازبین بردن نسل سرخ پوستها با ماجراجوئی حاکم شدید .. وقت پاسخ به شما رسیده وتاریخ سرنوشت شما همچنان ظالمان دیگر رو به پایان هست .. ایرانی 7000 سال فرهنگ و ما ندگاری داره .. و اگر یوزهای ایرانی روزی بلند شن .. انوقت دیدید و خواهید دید
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۳:۰۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
چگونه است وقتی دلار میدهند به مردم چیزی نمیگویید و نمیدهید اما اگر ناسزا می گویند فوری به ملت نسبت می دهید و ایران را سپر می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
کدام دلار را آمریکا در حلقومتان ریخت عزیزم میشه دقیقتر بگید .اگر هم پولی داده بدهی‌هایش به دولت و ملت ایران بوده که هنوز هم مطمئنم آمریکا بدهی‌هایش را نداده
نمونه اش آثار باستانی دزدیده شده و برداشت از پول ایرانیان.
آمریکا جیب ما را نزد بخششش پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
آقا فرامرز باز هم فرا مرزی کردی. بابا بیا این ور مرز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
ای نادانان آمریکایی می بینم که دهن گشادتون همیشه بازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
ذات کفتار همین جوریه
Iran (Islamic Republic of)
رحمت
۱۲:۴۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
آمریکایی کفتار صفت هنوز بین شیر و گرگ را تشخیص نمیدهی . اگر نمیدانی بدان ایران سرزمین شیران است و دشمنی شیر با کفتار را هم میدانی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
این یاوه گویی های زیادتون نتیجه عصبانی شدن و کاری از دست برنیامدن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
یه ضرب المثل هست که میگه:گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه اخه،حالا حکایت امریکایی هاست،زورش به ایران نمیرسه میگه ایرانیا گرگن.توهین نشاندهنده ضعف است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
با سلام
من شرمم می آید نام حیوانات را بر سیاستمداران جنایت پیشه آمریکائی بگذارم چر اکه اینها از حیوانات درنده نیز بسیار پست تر هستند لذا آمریکا ئی ها نبایستی از مکافات اعمال ننگین خود غافل باشند . ما افتخار میکنیم سیاستهای استعماری 50ساله آنها را در کل دنیا به چالش کشیده ایم و صد البته تازه این اول کار است . به فضل الهی هیمنه پوشالی آمریکا را لگد مال کرده ایم واز این پس نیز چهره واقعی آنها را بر جهانیان برملا خواهیم کرد .
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۰:۲۰ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
ببخشیدش حتما می خواسته بگه گله شیرها گفته گله گرگها در مقابل کفتارهای آمریکایی
Iran (Islamic Republic of)
عباس فیروزپور
۱۰:۱۷ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
هیچکس به آنها رسما اعلام جنگ نکرد که گرفتار بحران مالی شدند باید گفت دهن گشادی هایشان بحران آفرین و پرهزینه است
آخرین اخبار