پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بهبهان

مدیر آموزش و پرورش بهبهان گفت: آگاهی و شناخت دقیق موقعیت و حرکت به سمت هدف مشخص، مهمترین گام در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

رسول عبدی پور، مدیر آموزش و پرورش بهبهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان داشت: از آنجا که بحث آسیب‌های اجتماعی از مهمترین مباحث و دل نگرانی‌های موجود در کشور بوده و عزم مسئولین بر پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان است، وظایف همگان بویژه متولیان امر آموزش و پرورش را دوچندان کرده است.

وی افزود: آموزش‌های تربیتی و اخلاقی دریافتی از محیط و اجزاء فیزیکی و انسانی مدرسه به دانش آموزان بیشترین تاثیر را در رفتار و کردار آنان داشته و توجه به همین تاثیر پذیری در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

عبدی پور عنوان کرد: تشکیل کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و استفاده از مشاورین و دبیران توانمند، علاقمند و آگاه به مسائل و مشکلات جوانان و نوجوانان در این کمیته، از وظایف بسیار مهم مدیران مدارس است.

مدیر آموزش و پرورش بهبهان گفت: مدیران به عنوان صحنه گردان اصلی فعالیت‌های مدارس با مطالعه و بررسی دقیق و شناخت کامل انواع و اشکال تهدیدات اجتماعی دانش آموزان، به شکل جدی و موثر در جلوگیری از رخداد حوادث آسیب زای روحی و جسمی برای دانش آموزان اقدام کنند.

وی بیان داشت: آگاهی و شناخت دقیق موقعیت و وضعیت موجود و حرکت به سمت هدف مشخص، مهمترین گام در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و تا زمانی که شناخت کامل و جامعی از آسیب‌ها و خطرات موجود در مدارس نداشته باشیم، هیچگونه تغییر و بهبودی امکان پذیر نخواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش بهبهان در پایان بیان کرد: مدیران با تهیه نقشه خطرپذیری مدارس خود و تشکیل کمیته‌های تخصصی و جلسات ماهانه برای هر آسیب، از ظرفیت ها، امکانات و برنامه‌های آموزشی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند.

انتهای پیام/م

برپایی جلسه پیشگیری از آسیب های اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.