ورزش‌های کویری رونق گیرد

رئیس کمیته ورزش کمیسیون گردشگری بیرجند گفت:با استفاده از ورزش‌های کویری می‌توان گردشگری را رونق داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،افضل پور رئیس کمیته ورزش کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق بازرگانی بیرجند در کمیته ورزش کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق بازرگانی بیرجند گفت: با استفاده از فرصت ورزش‌های متناسب با اقلیم خراسان‌جنوبی و به ویژه ورزش‌های کویری می‌توان گردشگری را رونق داد.

وی افزود:گردشگری ورزش علاوه بر تفریح و سرگرمی در جذب توریسم نیز تأثیرگذار است که در این زمینه با استان‌های دیگر فاصله داریم.

افضل پور با اشاره به اینکه ورزش‌هایی چون شتر سواری و اسب سواری می‌تواند در رونق گردشگری ورزشی تأثیر داشته باشد، گفت: باید با همکاری و همفکری صاحب نظران به نتیجه نهایی درباره ورزش‌های تأثیرگذار در رونق گردشگری برسیم.

رئیس کمیته ورزش کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق بازرگانی بیرجند با تبیین جاذبه کویر برای گردشگران افزود: باید به راهکار‌هایی برای جذب گردشگر با استفاده از پتانسیل دانشگاه، هیئت‌های ورزشی و سایر جاذبه‌ها برسیم.

وی گفت: اگر به رویداد‌های ورزشی محدود در استان به عنوان یک فرصت برای رونق گردشگری نگاه کنیم در توسعه اقتصادی استان نیز نقش آفرین خواهد بود.

میرکاظمی عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند نیز در این کمیته افزود: از آنجایی که ورزش به تنهایی برای بسیاری از افراد جذابیت دارد در صورت تلفیق با مباحث گردشگری می‌تواند زمینه ساز حضور توریست شود.

وی با اشاره به اینکه کشور ما یکی از ۱۰ کشور برتر دنیا در داشتن جاذبه‌های توریستی است، اظهار کرد: متأسفانه در جذب توریسم دچار ضعف هستیم.

میرکاظمی بیان کرد: عدم انسجام در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، عدم شناسایی انگیزه‌های سوق دهنده گردشگری، عدم هماهنگی بین سازمان‌های مربوطه، کمبود تأسیسات اقامتی و ضعف در نظام حمل و نقل از جمله مشکلات پیش رو در توسعه گردشگری است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند تصریح کرد: تبلیغات کم‌ رنگ و کم سو، عدم نوآوری، عدم وجود برنامه‌ریزی بلند مدت و استراتژیک، نبود برنامه‌ریزی جانبی و عدم مدیریت بازاریابی نیز از دیگر نقاظ ضعف در رونق گردشگری در خراسان‌جنوبی است.

وی یادآور شد: اگر در کنار اصل رویداد ورزشی برنامه‌های جانبی چون بازدید از کویر و رصد ستارگان را داشته باشیم گردشگر تمایل بیشتری برای حضور خواهد داشت.

چاجی رئیس هیئت دو میدانی خراسان جنوبی نیز در این کمیته گفت: می توانیم در راستای توسعه گردشگری در مسیر عبور از کویر نیز مسابقه ای ترتیب دهیم چرا که برای بسیاری از استان های دیگر جذابیت خاص خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه می توانیم شرایط عبور از کویر را با دوچرخه های خاص و ویژه نیز داشته باشیم، افزود: برای رونق ورزش شتر سواری در کویر نیز نیاز به دق مناسب داریم.

انتهای پیام/غ

رویدادهای ورزشی زمینه ساز جذب گردشگر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار