برگزاری آزمون طرح اعطای مدرک به حفاظ در کردستان

رئیس اداره برنامه‌ریزی و امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان از شرکت ۵۸۱ نفر از حافظان قرآنی کردستان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآنی خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۵ نفر موفق به اخذ مدرک تخصصی حفظ قرآن شده‌اند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ناصر علیپور، رئیس اداره برنامه‌ریزی و امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآنی از سال ۸۴ در سطح استان کردستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این آزمون در دو مرحله شفاهی و کتبی افزود: در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآنی، حافظان پنج جز، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء می‌توانند شرکت کنند.

رئیس اداره برنامه ریزی و امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد: در مرحله اول آزمون کتبی ۴۵۹ نفر شرکت کردند که ۶۰ نفر در بخش ۵ جزء، ۹۲ نفر در رشته ۱۰ جزء، ۸۹ نفر در رشته ۲۰ جزء و ۲۱۷ نفر در حفظ کل شرکت کردند.

وی به مرحله دوم و بخش شفاهی این آزمون اشاره و بیان کرد: در این مرحله در حفظ پنج جزء پنج نفر، در ۱۰ جزء ۲۵ نفر، ۲۰ جزء ۱۰ نفر و ۳۰ جزء ۸۲ نفر با هم به رقابت پرداختند.

علیپور اعلام کرد: در بخش کتبی آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن ۲۴۳ نفر بانوان و ۲۱۶ نفر را آقایان تشکیل می دادند و در مرحله دوم ۵۱ نفر از شرکت‌کنندگان بانوان و ۷۱ نفر آقایان بودند.

وی از شرکت ۵۸۱ نفر از حافظان قرآنی کردستان : مدرک در جه پنج این آزمون برابر با دیپلم، درجه چهار فوق دیپلم؛ درجه ۵ برابر با لیسانس است.

رئیس اداره برنامه ریزی و امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآنی خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۵ نفر موفق به اخذ مدرک تخصصی حفظ قرآن شده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: از این تعداد سه نفر در حفظ پنج جزء، ۶ نفر در حفظ ۱۰ جزء، ۴ نفر در حفظ ۲۰ جزء و ۳۲ نفر در حفظ ۳۰ جزء موفق به کسب اعطای مدرک تخصصی حفظ قران کریم شده اند.

انتهای پیام/م

اعطای مدرک تخصصی به ۴۵ حافظ قرآن در کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.