سفیر پاکستان:

تقویت روابط فرهنگی ایران و پاکستان نزدیکی مردم را در پی دارد

سفیر پاکستان در ایران گفت: تقویت روابط فرهنگی و اقتصادی دو کشور ایران و پاکستان باعث نزدیکی بیشتر مردم این دو کشور می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، رفعت مسعود سفیر پاکستان در ایران در افتتاحیه تالار فرهنگی پاکستان در سفارت پاکستان در مشهد گفت: تمام کنسول گری‌ها ٣رسالت و وظیفه دارند یکی از آن‌ها انجام کار‌های سیاسی بین کشور‌ها است.

وی تصریح کرد: اگرچه توجه به روابط سیاسی بین کشور‌ها لازم هست، اما روابط اقتصادی و فرهنگی بسیار بیشتر مورد نیاز توجه هستند،زیرا مردم دو کشور را به یکدیگر نزدیک می‌کند.

سفیر پاکستان گفت: افتتاح این سالن می‌تواند گامی مهم در راستای افزایش این ارتباطات باشد از آنجایی که فرهنگ‌های ما زبان ما لباسمان همه این‌ها مشابه و نزدیک بهم است.

موحد مدیر مرکز امور بین الملل آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی در دوره جدید رویکردش این است که برای زائرین غیر ایرانی تسهیلاتی تدوین کند تا آسایش بیشتری را داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از ملیت‌هایی ارائه خدمات به آن‌ها برای ما ضرورت بیشتری دارد پاکستان است به علت سختی‌هایی که در کشور خودشان و در سفر به ایران دارند.

مدیر مرکز امور بین الملل آستان قدس رضوی با بیان برنامه‌های آستان قدس برای زائرین پاکستانی گفت: برنامه ما از مرز تا مرز است از مرز میرجاوه تا مشهد و در حرم شرایط اسکان، تغذیه و فرهنگی تبلغی را برایشان فراهم می‌کنیم.

سرکنسول ترکمنستان و ترکیه، قایم مقام سرکنسول عراق، مکرمی فر مدیر کل میراث فرهنگی، اجم نمایندگی وزارت امور خارجه، احمدی معاون اداره اتباع، موحدی مدیر مرکز امور بین الملل استان قدس رضوی، اورعی کریمی معاون فرهنگی ارتباطات اسلامی از افراد شرکت کننده در این افتتاحیه بودند.

انتهای پیام//آ. ح


نزدیک کردن مردم دو کشور از رسالت‌های کنسولگری‌ها است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار