دولت سوریه روادید ویژه دیپلماتهای اروپایی را لغو کرد

منابع اروپایی مدعی هستند دولت سوریه روادید ویژه دیپلماتها و مقامات اتحادیه اروپا برای ورود به شهر دمشق را لغو کرده است.

دولت سوریه روادید ویژه دیپلماتهای اروپایی را لغو کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات ارشد اروپایی مدعی شدند بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، روادید ویژه دیپلمات‌ها و مقامات اتحادیه اروپا را برای سفر به دمشق لغو کرده است. این مقامات معمولا از بیروت، پایتخت لبنان، به دمشق، پایتخت سوریه، سفر می‌کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، از آغاز جنگ و بحران سوریه در سال ۲۰۱۱، بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا در دفاع از گروه‌های معارض مسلح سوری، سفارت خود را در دمشق بستند و شهر بیروت را به علت نزدیکی به دمشق به عنوان مقر دیپلماتیک انتخاب کردند.

دیپلماتهای کشورهای اروپایی در گفتگو با رویترز مدعی شدند که رئیس‌جمهور سوریه از ابتدای ژانویه ۲۰۱۹ بدون هیچ توضیحی روادید ویژه آنها برای سفر به دمشق را لغو کرده است؛ لغو این روادید ویژه به این معناست که دیپلماتهای اروپایی از این پس هر زمانی که قصد سفر به دمشق را داشته باشند باید درخواست صدور روادید بدهند که روندی وقت‌گیر است.

این دیپلماتهای اتحادیه اروپا که نخواستند نامشان فاش شود درباره اقدام مذکور مدعی شدند که دمشق با این اقدام تلاش دارد دولتهای اروپایی را مجبور کند سفارتهای خود در دمشق را بازگشایی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار