هشدار فتا در استفاده شهروندان از پیام رسان‌های خارجی و فیلترشکن‌ها

رئيس پليس فتا استان گفت: شهروندان در استفاده از پیام رسان های خارجی و فیلتر شکن ها دقت کنند.

هشدار فتا در استفاده شهروندان از پیام رسان‌های خارجی و فیلترشکن‌هابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ یادگار نژاد ، رییس پلیس فتا کرمان با هشدار به شهروندان در خصوص استفاده از فیلتر شکن ها و پیام رسان های خارجی گفت : استفاده از پیام رسان های بومی می تواند ضمن کاهش آسیب های فضای مجازی، به حفظ بنیان خانواده، گسترش فرهنگ و ارزش های اسلام و کاهش جرائم رایانه ای کمک کند.

وی افزود: سهولت ارتکاب جرم در این فضا، پنهان ماندن مجرمان، ویژگی های فضای مجازی و توسعه رسانه های دیجیتال کاربر محور و سطح پایین آگاهی کاربران از عوامل موثر در وقوع جرایم سایبری است.

وی یاد آور شد:استفاده کاربران ایرانی از پیام رسان های خارجی در چند سال اخیر، زمینه ساز بروز آسیب هایی چون تغییر فرهنگ و افکار غربی،متزلل شدن بنیان خانواده،رشد جرایم رایانه ای شده است و در این خصوص استفاده از پیام رسان های بومی می تواند ضمن کاهش این آسیب ها،به حفظ بنیان خانواده،گسترش فرهنگ و ارزش های اسلامی و کاهش جرایم رایانه ای کمک کند.

سرهنگ یادگارنژاد در خصوص استفاده از فیلترشکن توسط کاربران هشدار داد و گفت:هر فیلترشکن به محض اجرا روی سیستم، چندین پورت را جهت اجرای دستور باز می کند و همچنین هیچ کدام از شرکت های امنیتی،امنیت استفاده از فیلترشکن را تایید نکرده اند.

وی اظهار داشت: فیلترشکن ترفندی است برای دسترسی کامل به اطلاعات و فایل ها، اطلاعات حساس،امکان آلوه کردن سیستم به ویروس، امکان جمع آوری اطلاعات بانکی و دسترسی کامل به داده هایی که در شبکه مبادله می شود.

رئیس پلیس فتا کرمان با تاکید بر استفاده از پیام رسان های داخلی از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.


انتهای پیام/س

هشدار فتا در استفاده شهروندان از پیام رسان های خارجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.