حجت الاسلام چلداوی :

تاثیر پذیری انقلاب اسلامی از حماسه حسینی غیرقابل انکار است

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: تاثیرپذیری انقلاب اسلامی از حماسه حسینی غیرقابل انکار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام حمید چلداوی، استاد حوزه و دانشگاه در دوره ضمن خدمت بصیرت افزایی "آموزه‌های و مفاهیم اسلامی در حماسه حسینی" که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ویژه کارکنان ستادی آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز برگزار شد، با اشاره به عزم و اراده شیعیان در طول تاریخ در مبارزه با حاکمان ظالم، گفت: نقش و اهمیت فعالیت‌های فرهنگی شیعیان در زمان غیبت امام زمان (عج) بسیار مهم و ارزشمند برشمرده می‌شود.

تاثیر پذیری انقلاب اسلامی از حماسه حسینی غیرقابل انکار است

وی بیان داشت: آنچه در عاشورای سال ۶۱ هجری اتفاق افتاد گرچه به ظاهر یک حادثه تاریخی است، اما حماسه‌ای عظیم و تکان دهنده بود که وجدان‌های خفته را بیدار کرد و خون رشادت و آگاهی را در رگ‌های امت اسلامی دوانید.

حجت الاسلام چلداوی تصریح کرد: در واقع عاشورا به مکتبی تبدیل شد که ستمدیدگان را بر ضد ظلم شورانید و از این رو ائمه علیهم السلام بر حادثه کربلا به عنوان برنامه‌ای تحول آفرین، احیاگر و بسیج کننده تاکید داشتند و همواره می‌کوشیدند تا آن را زنده و سازنده نگه دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه در عین حال انقلاب اسلامی ایران را در پیروی از این سرمشق‌ها یحسینی و متاثر از قیام امام حسین (ع) دانست و اذعان داشت: حرکت پر خروش راهپیمایی اربعین حسینی که ریشه در تاریخ اسلام دارد یکی از جلوه‌های وحدت بخش قیام امام حسین (ع) است.

تاثیر پذیری انقلاب اسلامی از حماسه حسینی غیرقابل انکار است

وی «زیر بار ظلم نرفتن»، «امر به معروف و نهی از منکر»، «تاکید بر انسانیت» و «ترویج اسلام ناب محمدی» را از مهم‌ترین سرفصل‌های قیام حسینی ذکر کرد و افزود: ندای امام حسین (ع) در امتداد تاریخ پس از یکهزار و ۴۰۰ سال هنوز هم شنیدنی است، ندایی که آزادیخواهان جهان را شیفته کرده و با خود همراه می‌کند.

انتهای پیام/گ

تاثیر مشهود حماسه حسینی بر انقلاب اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.