برگزاری نسخه‌نویسی الکترونیکی در آذربایجان شرقی

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی همزمان با دهه فجر در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مجیدی مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی همزمان با دهه فجر در استان آذربایجان شرقی به‌طور رسمی آغاز می‌شود و بعد از طی مدت دو الی سه ماه به‌صورت آزمایشی، در صورت عدم بروز مشکل خاصی در دیگر شهرستان‌های استان نیز عملیاتی می‌شود.

وی افزود: طرح نسخه‌نویسی الکترونیک به‌منظور استقرار نظام الکترونیک، حذف دفترچه‌های درمانی کاغذی و صرفه‌جویی در زمان و کاغذ مصرفی در دهه فجر امسال در یکی از شهرستان‌های جلفا یا بستان‌آباد اجرا می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی در ادامه افزود: نرم‌افزار مورد استفاده برای نسخه‌نویسی الکترونیکی بسیار راحت و سبک بوده و از طرف دیگر قابلیت اتصال داده‌ها به سایر نرم‌افزار‌های مشابه را دارد و ما در استان نیز از سال ۱۳۹۳ نسبت به جایگزین کردن فعالیت‌ها از طریق اینترنت به‌جای سی‌دی اقدام کرده‌ایم و اکنون نیز عزم جدی بر حذف دفترچه‌های کاغذی داشته و مطمئناً با آغاز این طرح در مصرف کاغذ صرفه‌جویی شده و هم اشتباهات ناشی از نسخه‌نویسی کاغذی و اشکالات و اشتباهات دارویی رفع می‌شود.

مجیدی یادآور شد: صدور نسخه الکترونیک زیرساخت مهمی برای تحول در نظام سلامت به‌شمار می‌رود و از مزایای این طرح منطقی مصرف کردن دارو است به‌طوری که اگر فردی دارویی دریافت کرده باشد، تا زمان مقرر اتمام داروها، امکان تجویز داروی جدید برای بیمار ممکن نمی‌شود و همین امر مانع از مصرف بی‌رویه دارو‌ها و صدمات جدی آن به مردم می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: این سامانه اطلاعات مربوط به هم‌پوشانی‌های بیمه‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهد و از طرف دیگر اطلاعات مربوط به بیماران برای تمام پزشکان قابل رؤیت می‌شود و اگر بیماری طی چند روز به پزشکی مراجعه کرده باشد، سایر پزشکان از پذیرش تکراری و مجدد بیمار امتناع می‌کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی هدف از اجرای این طرح را آسان‌سازی روند پذیرش بیماران، ارتقای خدمات به بیماران و جلوگیری از هدررفت منابع و ایجاد پرونده الکترونیکی برای بیمار عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح دفترچه‌های کاغذی حذف شده و بیماران در مراجعه به مراکز درمانی، تنها با ارائه کد ملی می‌توانند از خدمات الکترونیکی برخوردار شوند.

 

انتهای پیام/ش

نسخه‌نویسی الکترونیکی در آذربایجان شرقی اجرامی شود

برچسب ها: درمان ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار