تحت پوشش ۸۵ درصد جمعیت شهرستان هریس در بیمه سلامت

رییس اداره بیمه سلامت شهرستان هریس با بیان اینکه ۸۵ درصد از جمعیت شهرستان تحت پوشش بیمه سلامت است، گفت: بیش از ۶۰ هزار نفر از خدمات بیمه بهره مندند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اسمعیلی رییس اداره بیمه سلامت شهرستان هریس گفت: چهار صندوق کارمندی، سایر اقشار، روستایی و بیمه ایرانیان با ۳ پرسنل در خدمت همشهریان هستند.

وی افزود:جهت رفاه حال بیمه شدگان در تسریع امور تمدید، تعویض و صدور دفترچه با چهار دفتر پیشخوان در مراکز شهر‌ها برای خدمات رسانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن قرارداد بستیم که میانگین مدت زمان صدور دفترچه ۱۵ دقیقه است.

اسمعیلی همچنین با اشاره به تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و درمان و سازمان بیمه سلامت گفت: ۱۰ مرکز جامع سلامت شهرستان در سطح یک با ۲۳ پزشک خانواده، ۱۴ ماما و ۶ پرسنل آزمایشگاه و چهار دندان پزشک به شهروندان خدمات ارایه می‌دهند.

وی افزود: برای هر چهار هزار نفر یک پزشک خانواده، برای هر هفت هزار نفر یک ماما، برای ۱۵ هزار نفر یک دندان پزشک و سایر تیم‌های سلامت به بیمه شدگان روستایی خدمات ارائه می‌کنند که موجب اشتغال پزشکان و اعضای تیم سلامت در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر شده است.

رییس بیمه سلامت شهرستان از پرداخت ۲ برابری ویزیت برای پزشکان متخصص خبر داد و گفت: این امر در جهت حمایت از پزشکان متخصص و ماندگاری آن‌ها در مناطق محروم و همچنین کاهش هزینه‌های درمانی صورت انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های داروئی و دیالیز بیماران خاص شهرستان هریس صد در صد پرداخت شده است.

اسمعیلی به الکترونیکی شدن نوع خدمات دهی اولیه پزشکی اعم از ویزیت، سونوگرافی، آزمایش، رادیولویی و خدمات درمانی و دندان پزشکی در سطح یک و همچنین خدمات بستری روستائیان با کد ارجاع و تامین هزینه‌های بستری آن‌ها به میزان ۹۵ درصد و سایر صندوق‌ها با ۹۰ درصد اشاره کرد.

 

انتهای پیام/ش

تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و درمان و سازمان بیمه سلامت

برچسب ها: درمان ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.