شبکه افق به دنبال قهرمانان سینمای ایران می‌رود

مستند سینمایی «قهرمان من کو؟» درباره قهرمان پروری و خصوصیات این مسئله در سینمای ایران، روی آنتن شبکه افق می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، قهرمان سازی یکی از خصوصیات سینمای غرب به ویژه هالیوود به شمار می‌رود؛ خصوصیتی که به ژانری مستقل در سینما هم تبدیل شده و می‌توان فیلم‌های بسیاری را برشمرد که هدف از ساخت آنها، نشان دادن یک قهرمان غربی برای نجات دنیا بوده است.

سینمای ایران اما طی دوره‌های مختلف به خصوص سال‌های بعد از انقلاب، از این دست قهرمانان نداشته یا اگر به قهرمان پروری روی آورده، بسیار محدود بوده است.

مستند سینمایی «قهرمان من کو؟» روایتی است کارشناسانه، صریح و شفاف درباره این مسئله؛ اینکه چرا سینمای ایران قهرمان شاخصی ندارد و چرا سینماگران این موضوع را به عنوان یک دغدغه مهم تلقی نمی‌کنند.

در بخش‌های مختلف این مستند شاهد گفتگو با برخی از فیلمسازان، اساتید دانشگاه و منتقدان سینما همچون رضا میرکریمی، اردشیر صالح پور و جبار آذین درباره همین موضوع هستیم. همچنین به این مسئله پرداخته می‌شود که نبود شخصیت پردازی کامل و جامع در آثار سینمایی کشورمان در مورد قهرمانان به عنوان عامل اساسی و تعیین کننده داستان فیلم ها، یکی از معضلات فیلم‌های ایرانی به شمار می‌رود.

نبود قهرمان در میان خیل عظیم فیلم‌های ایرانی، سبب شده جذابیت سینمای کشورمان در مقایسه با فیلم‌های خارجی کاهش یابد و این مسئله‌ای است که مستند «قهرمان من کو؟» به دنبال یافتن پاسخی برای علت آن است.

محمد دیندار تهیه کنندگی و کارگردانی این مستند سینمایی را بر عهده داشته است.

«قهرمان من کو؟» را می‌توانید پنجشنبه چهارم بهمن ماه ساعت‌های ۱۸:۰۰ و ۲۳:۰۰ از شبکه افق تماشا کنید، تکرار آن هم برای پخش در ساعت ۱۳:۳۰ روز بعد در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار