ایجاد کمپ‌های موقتی برای نگهداری معتادان متجاهر در خراسان شمالی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی از فرمانداران خواست با ایجاد ظرفیت کمپ‌های موقتی برای دستگیری معتادان متجاهر و آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ولی الله حیاتی معاون سیاسی و امنیتی استاندار در هشتمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با اشاره به ایجاد ظرفیت کمپ‌های موقتی برای دستگیری معتادان متجاهر و آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای بازگشت آنان به چرخه زندگی از فرمانداران خواست برای شناسایی فضا‌ها و مراکز نگهداری معتادان متجاهر تا پایان سال جاری اقدام کنند.

وی ایجاد کمپ‌های دارای دوره کامل آموزش، درمان و فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی را از برنامه‌های بلند مدت ، عنوان و با گلایه از وضع نابسامان مرکز نگهداری از معتادان استان افزود: نباید کرامت انسانی زیر سوال برود که لازمه آن، ارائه راهکار فوری برای بهینه سازی اردوگاه کنونی ترک اعتیاد است.

حیاتی گفت: باید با استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، مبارزه با مواد مخدر را اجتماعی کرد البته سمن‌ها تنها در مرکز استان متمرکز نباشند و شرایط لازم برای بروز آنان در شهرستان‌ها و مناطق روستایی فراهم شود.

سردار علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی استان در این نشست با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی کشفیات مواد مخدر گیاهی گفت: سال ۹۶ یک تن و ۹۴۱ کیلوگرم و سال ۹۷ دو تن و ۱۴۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف کردیم.

وی با اشاره به به افزایش ۸۸ درصدی کشفیات مواد صنعتی و نیمه صنعتی در استان افزود:سال گذشته ۷ کیلو و ۴۴۴ گرم و امسال ۱۴ کیلو و ۸ گرم در استان کشف و ضبط شد.

سردار مظاهری بیان کرد:سال گذشته تعداد معتادان، دو هزار و ۳۳۴ نفر و امسال دو هزار و ۲۴۰ نفر شد. همچنین پارسال ۳۷۶ نقطه و امسال ۴۰۳ نقطه در استان پاکسازی شد.

وی گفت: تا زمانی که کمپ‌هایی با ظرفیت بالا برای نگهداری خرده فروشان و معتادان متجاهر فراهم نشده، به ناچار، بازداشت چند روزه و سپس آزادی ناگزیر آنان را در پی خواهد داشت که موثر نخواهد بود.

وی افزود: ۴ استاندار تغییر کردند، اما اعتبار ۵۰۰ میلیون ریالی که خود آن‌ها برای ناجا در همین زمینه تصویب کرده بودند هنوز تخصیص نیافته است.

انتهای پیام / ب 

افزایش ۸۸ درصدی کشفیات مواد صنعتی و نیمه صنعتی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.