رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بستک مطرح کرد؛

اقتصادی کردن مراتع راهی برای توانمند سازی جوامع محلی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بستک از اقتصادی کردن مراتع و اصلاح و بازنگری طرح‌های مرتعداری این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،حامد احمدپور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بستک گفت:: اقتصادی کردن مراتع شهرستان و اصلاح و بازنگری طرح‌های مرتعداری در دستور کار این اداره قرار گرفت.
وی افزود: اصلاح طرح‌های مرتعداری در راستای توانمندسازی جوامع محلی و بهبود معیشت مرتعداران طی نشستی با حضور جمعی از مرتعداران و کارشناسان بررسی شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بستک با اشاره به نقش مراتع در حفظ خاک، آب، تولید علوفه و بهبود تنوع زیستی افزود: اغلب مراتع شهرستان بستک از لحاظ تولید و استحصال گیاهان دارویی و صنعتی وتوسعه گردشگری دارای قابلیت‌های بسیاری هستند.
احمد پور گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه و متنوع مراتع شهرستان بستک اقتصادی کردن و اجرای طرح‌های مختلف متناسب با پتانسیل و شرایط مراتع سبب توسعه اشتغالزایی و بهبود معیشت و وضعیت اقتصادی جوامع محلی این شهرستان می‌شود.
وی افزود:ایجاد زمینه مناسب برای ترویج و توسعه گردشگری در عرصه‌های مرتعی شهرستان نیز سبب فراهم آوردن بستر توسعه اقتصادی خواهد شد.
محمد پیچند کارشناس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در این نشست گفت:: استفاده‌ی چند منظوره از مراتع و اقتصادی کردن آن‌ها راهکار مناسبی برای جلوگیری از چرای بی رویه‌ی دام و کاهش فشار دام بر مراتع خواهد بود.
انتهای پیام/ر


توسعه اشتغالزایی با استفاده چند منظوره از مراتع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.