مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد؛

جذب سرمایه گذار در صنعت سینمای قم ضروری است

حسینی کاشانی گفت: آمار فروش فیلم‌های سینمایی در استان قم بسیار قابل توجه است که این فروش، بازار جذابی برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی به شمار می‌آید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای پنجمین سال متوالی به صورت عمومی به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به راه اندازی بخش شاپرک در حاشیه این جشنواره افزود:پنج فیلم به صورت رایگان درسانس صبح از شنبه ۱۳بهمن تاچهارشنبه۱۷ بهمن ماه ویژه کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته می‌شود.

وی عنوان کرد: تعداد نمایش هر فیلم سه سانس می‌باشد ضمن اینکه بهای بلیت هر فیلم نیز ۱۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

حسینی کاشانی ادامه داد: فیلم‌های شب آفتابی، پاستاریونی، بنیامین، ضربه فنی و آخرین داستان فیلم‌هایی است که به صورت رایگان برای کودکان و نوجوانان در قم اکران خواهد شد.

حسینی کاشانی در ادامه، برنامه محوری و توجه به تمام ابعاد فرهنگی، قرآنی، هنری و رسانه‌ای را یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل دانست و افزود: بر اساس برنامه ریزی یکساله که ابتدای سال صورت گرفته است، در حال حرکت در مسیر تحقق اهداف ترسیم شده برنامه هستیم.

وی عنوان کرد: انتخاب فیلم‌ها برای اکران در استان‌ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین نظر تهیه کننده آن‌ها می‌باشد و در داخل استان هیچ گونه ممیزی برای انتخاب فیلم‌ها نداریم.

وی با اشاره به جشنواره شهید رجایی بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این جشنواره، از مجموعه ۲ هزار امتیاز شاخص‌های عمومی و اختصاصی موفق به کسب یک هزار و ۸۵۰ امتیاز شد و برای نخستین بار، عنوان اداره کل برتر کشور را به خود اختصاص داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سال ۹۷ را سال پربار از نظر فعالیت‌های سینمایی در این استان دانست و گفت: سی و یکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان، دوازدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت، سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و هجدهمین جشنواره فیلم و عکس از ابتدای امسال تاکنون در قم ترتیب یافته و جشنواره ملی نماز و نیایش نیز مراحل اجرایی خود را در حال طی کردن است.

حسینی کاشانی با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه گذار در صنعت سینما تصریح کرد: آمار فروش فیلم‌های سینمایی در استان قم بسیار قابل توجه است که این فروش، بازار جذابی برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی به شمار می‌آید.

وی با اشاره به افزایش فروش بلیت در ۹ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد: ۴۳۸ هزار بلیت در این مدت در سه سینمای ونوس، تربیت و آیه به فروش رسیده که نسبت به سال گذشته ۵۰ هزار بلیت بیشتری فروخته شده است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی قم تصریح کرد: با افتتاح سینما آوینه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی قم، ۲۲۰ صندلی به ظرفیت ۹۴۰ صندلی سینما‌های استان افزوده شده است.

حسینی کاشانی ادامه داد: فیلمی که مجوز اکران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گیرد نیازی به گرفتن مجوز برای اکران در سایر استان‌ها ندارد، ولی با توجه به جایگاه قم در تلاش هستیم با همکاری سینماداران و ایجاد شورای اکران، فیلم‌هایی در استان اکران شود که متناسب با شان و جایگاه قم باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با آغاز بکار دو سینمای استقلال و شهر آفتاب با چهار سالن سینمایی، ۷۳۰ صندلی تا پایان امسال به ظرفیت سینمایی این استان افزوده می‌شود.

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از تاریخ ۱۰ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۷ در تهران برگزار و به صورت همزمان فیلم‌های این جشنواره در سینما‌های استان‌های مختلف به صورت عمومی اکران می‌شود.

انتهای پیام /ح

۱۵ فیلم جشنواره فجر در قم اکران می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار