برترین خودرو‌های کوپه سال ۲۰۱۸ را بشناسید

سلاطین خودروساز ترجیح می‌دهند برای اینکه در برابر رقبا حرفی برای گفتن داشته باشند سالانه مدل‌های جدیدی از خودرو‌های خود معرفی کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به لطف دستاورد‌هایی که در صنعت خودروسازی شاهد هستیم فرآیند ساخت خودرو‌ها سرعت بیشتری گرفته است، از طرف دیگر سلاطین خودروساز نیز ترجیح می‌دهند برای اینکه در برابر رقبا حرفی برای گفتن داشته باشند سالانه مدل‌های جدیدی از خودرو‌های خود معرفی کنند.

این امر کاملاً به سود هوداران خودرو است چرا که هر سال چشم‌مان به جمال خودرو‌های جدیدی روشن می‌شود که مدل‌های قبلی آن‌ها را دوست داشته‌ایم و از امکانات تازه‌ای که در مدل‌های جدید این خودرو‌ها درنظر گرفته شده است لذت می‌بریم.

به این ترتیب اگر از علاقه‌مندان دوآتشه خودرو‌های جدید هستید حتماً به خوبی می‌دانید که خودرو‌های کوپه در میان تمامی خودرو‌هایی که ساخته می‌شوند حال و هوای دیگری دارند و از گذشته تاکنون، این خودرو‌ها علاقه‌مندان خاص خود را داشته‌اند.

خوشبختانه سال ۲۰۱۸ که آن را پشت‌سر گذاشتیم سال خوبی برای خودرو‌های کوپه بود و محصولاتی را شاهد بودیم که در کنار امکانات، زیبایی خاصی هم داشتند و علاقه‌مندان خودرو‌های کوپه به همین راحتی‌ها نمی‌توانند از کنار آن‌ها بگذرند.

در نتیجه در ادامه با هم به بهترین کوپه‌های سال ۲۰۱۸ نگاهی خواهیم داشت و به ویژگی‌های این خودرو‌ها از زوایای مختلف اشاره می‌کنیم.
 

تعریفی کوتاه از خودرو‌های کوپه

بزرگان صنعت خودروسازی به هر خودرویی که دو درب دارد و سقف آن هم ثابت است، خودروی کوپه می‌گویند، اما محبوبیت این نوع طراحی در خودرو‌ها باعث شده تا این روز‌ها با طیف وسیع‌تری از خودرو‌های کوپه طرف باشیم. در نتیجه گاهی اوقات خودرو‌های چهار در و حتی شاسی‌بلندی را می‌بینیم که به آن‌ها کوپه می‌گویند.

اما خودرو‌هایی که ما به آن‌ها اشاره میکنیم در‌واقع همان کوپه‌های اصل و نسب داری هستند که دو درب دارند و سقف آن‌ها نیز ثابت است. این خودرو‌ها نسبت به سایر کوپه‌ها جوان‌پسند‌تر و جذاب‌تر هستند و رانندگی با آن‌ها نیز لذت خاصی دارد.

فورد موستانگ

امکان ندارد جایی از خودرو‌های کوپه سخن به میان باید و حرفی از فورد موستانگ نشنویم، این خودرو دقیقاً همان چیزی است که از یک خودروی قدرتمند آمریکایی انتظار داریم و مدل‌های مختلف فورد موستانگ در طی سال‌ها توانسته‌اند جای خود را در دل هواداران خودرو باز کنند. ناگفته نماند فورد موستانگ در نسخه‌های مختلفی تولید شده است و متأسفانه باید گفت: تمامی این نسخه‌ها در یک قد و قواره نیستند و خوبی‌ها و بدی‌های متفاوتی دارند. اما نسخه ۲۰۱۸ این خودرو دقیقاً همان چیزی است که از موستانگ انتظار داریم، این خودرو روح فورد موستانگ دهه ۶۰ را در کالبدش دارد و همین امر باعث شده تا به یکی از بهترین کوپه‌های قرن بیست و یک میلادی تبدیل شود.
 
برترین خودرو‌های کوپه سال ۲۰۱۸ را بشناسید
اگر از طرفداران موستانگ باشید حتماً به‌خوبی می‌دانید که این خودرو در مسیر‌های مستقیم حریفی ندارد و در جاده‌های صاف و هموار سرعت و چالاکی چشمگیری را از فورد موستانگ سراغ داریم، اما انصافاً باید اعتراف کرد نسخه‌های قبلی فورد موستانگ در پیچ‌ها مشکل داشتند که خوشبختانه این مشکل را نیز فورد در نسخه جدید موستانگ برطرف کرده است. فورد موستانگ مدل ۲۰۱۸ به لحاظ فناوری‌های جدید هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و سیستم اینفوتینمنت Sync ۳ با یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ ۱۲.۴ اینچی را در این خودرو شاهد هستیم.
 
یک خبر خوش هم برای علاقه‌مندان سینما و فورد موستانگ داریم چرا که فورد، نسخه‌ای از موستانگ معروفی که در فیلم Bullitt با بازی استیو مک‌کویین فقید استفاده شده بود را بازسازی کرد و این خودرو با ظاهری جدید و استثنایی به خط تولید خودرو‌های فورد موستانگ ۲۰۱۹ اضافه شده است. همان‌گونه که شما از ما بهتر می‌دانید یک خودروی موستانگ بدون پیشرانه V۸ کامل نمی‌شود و برای رسیدن به این هدف، فورد موستانگ جی‌تی از یک پیشرانه قدرتمند V۸ با ظرفیت ۵.۰ لیتر و ۴۶۰ اسب‌بخار نیرو بهره گرفته است. مدل فورد موستانگ جی‌تی ۳۵۰ و جی‌تی ۳۵۰ آر یک پیشرانه V۸ با ظرفیت ۵.۲ لیتر دارند و این پیشرانه ۵۲۶ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. فورد موستانگ بولیت که در بالا به آن اشاره کردیم نیز ۴۸۰ اسب‌بخار نیرو دارد.

هوندا سیویک کوپه

در میان تمامی کوپه‌های شیک و قشنگی که در سال ۲۰۱۸ تولید شد، هوندا سیویک به‌عنوان مقرون‌به‌صرفه‌ترین این خودرو‌ها شناخته می‌شود. این خودرو که به لحاظ زیباشناختی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در‌واقع نسخه‌ای دو در از هوندا سیویک سدان چهار در است و از به همین دلیل توقع یک خودروی اسپرت تمام‌عیار را نمی‌توانید از هوندا سیویک داشته باشید.

از طراحی و زیبایی این خودرو که بگذریم، مدل جدید هوندا سیویک کوپه بهینه‌سازی‌های زیادی را در قسمت موتوری و فنی شاهد بوده است. هوندا برای اینکه این خودرو از سایر همقطاران خود عقب نباشد مدل ۲۰۱۸ هوندا سیویک کوپه را به سیستم‌های جدید و پیشرفته‌ای نیز مجهز کرده و این خودرو در حال حاضر با اپل‌کار‌پلی (Apple CarPlay) و اندروید آتو (Android Auto)، سازگاری کامل دارند تا به لطف این فناوری‌ها، راننده تعامل راحت‌تری هوندا سیویک کوپه از طریق گوشی اندرویدی یا آیفون خود داشته باشد.
 
برترین خودرو‌های کوپه سال ۲۰۱۸ را بشناسید

سیستم‌های هوشمند هشدار تصادف از جلو، کروز کنترل اقتباسی، سیستم هوشمند حفظ خودرو در مسیر، و هشدار خروج خودرو از لاین را می‌توان از دیگر ویژگی‌های پیشرفته هوندا سیویک کوپه دانست.

این خودرو ممکن است به لحاظ قدرت انتظار طرفداران دو آتشه کوپه‌های تراز اول دنیا را راضی نگه ندارد، اما باز هم انصافاً هوندا در خودروی سیویک کوپه خود چیزی کم نگذاشته و مدل پایه این خودرو به یک پیشرانه ۲۰۵ اسب‌بخاری مجهز است که ظرفیتی برابر با ۱.۵ لیتر دارد. تا از لحاظ قدرت نیز بتوان روی مانور‌های جانانه هوندا سیویک در جاده‌ها حساب باز کرد.

آئودی آر اس ۵

کارشناسان صنعت خودروسازی، آئودی ار اس ۵ را بهترین خودروی کوپه لاچکری دنیا می‌دانند و این خودرو بدون شک نظر افرادی که به دنبال یک کوپه لاکچری و خاص هستند را جلب می‌کند. آئودی آر اس ۵ در‌واقع همان چیزی است که از یک خودروی آلمانی انتظار داریم و در مدل ۲۰۱۸ این خودرو در کنار طراحی جدید و بهینه‌سازی‌های فنی، شاهد تغییرات زیادی در خصوص اضافه شدن فناوری‌های جدید به آئودی آر اس ۵ هستیم.

در این خودرو یک پیشرانه دوقلو با ظرفیت ۲.۹ لیتر از نوع V۶ تعبیه شده است و ۴۴۴ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. به لطف چنین موتور قدرتمندی آئودی آر اس ۵ به راحتی می‌تواند در عرض تنها ۳.۷ ثانیه از سرعت صفر۷ به شتابی معادل ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
 
برترین خودرو‌های کوپه سال ۲۰۱۸ را بشناسید
در کنار این موارد وقتی از یک خودروی لاچکری صحبت می‌کنیم انتظار داریم با تجهیزات داخلی و تودوزی بسیار شیک و جذابی هم طرف باشیم، این امر دقیقاً همان چیزی است که آئودی آر اس در اختیار راننده قرار می‌دهد و داخل این خودرو از باکیفیت‌ترین و زیباترین مواد ممکن ساخته شده است.

این کوپه خوش رنگ و لعاب آئودی از صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی بهره می‌برد و تمامی اطلاعات لازم در این صفحه‌نمایش و تعاملی به صورت کاملاً هوشمند در اختیار راننده قرار می‌گیرد. از آنجایی که مشتریان این خودرو بیشتر جوان‌ها هستند، آئودی توجه ویژه‌ای به سیستم پخش آئودی آر اس ۵ داشته و بلند‌گو‌های بنگ اند اولفسن (Bang & Olfsen)، که پخش صدای بینظری دارند را در این خودرو شاهد هستیم. این سیستم صوتی از ۱۹ اسپیکر مجهز شده و ۷۵۵ وات نیرو دارد.

دوج چلنجر جی‌تی ای. دبلیو. دی

خودرو‌های دوج همگی به قدرت و استقامت معروف هستند و دوج چنلجر جی‌تی ای. دبلیو. دی نیز دقیقاً همین ویژگی‌ها را دارد و روی این خودرو به عنوان یک کوپه قدرتمند که در برف و یخبندان خم به ابروی خود نمی‌آورد می‌توانید حساب باز کنید.

این موارد باعث شده تا جوان‌هایی که در قسمت‌های سردسیر دنیا زندگی می‌کنند عاشق دوج چلنجر جی‌تی ای. دبلیو. دی شوند. اگر از طرفداران برند دوج باشید حتماً به خوبی می‌دانید تمامی مدل‌های دوج چلنجر با سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ عرضه می‌شوند، اما این قضیه برای دو چلنچر جی‌تی ای. دبلیو. دی فرق می‌کند و نیروی پیشرانه این خودرو تنها زمانی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود که خودرو در مسیر خشکی قرار گرفته باشد.
 
برترین خودرو‌های کوپه سال ۲۰۱۸ را بشناسید
این دوج کوپه جذاب از یک پیشرانه قدرتمند V۶ بهره می‌گیرد که ۳۰۵ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد. در این بین باید به این نکته نیز اشاره کرد جا داشت دوج برای چلنجر جی‌تی ای. دبلیو. دی طراحی جدیدی را به خدمت بگیرد و برای مدل ۲۰۱۸ این خودرو طرحی نو دراندازد. البته شاید دلیل اینکه دوج کار زیادی برای طراحی جدید این خودرو انجام نداده این امر باشد که دوج قصد داشته تا هواداران خود را که به طراحی‌های کلاسیک علاقه دارند حفظ کند.

در مجموع می‌توان گفت: دوج چلنجر جی‌تی ای. دبلیو. دی از آن خودرو‌هایی است که شاید برای استفاده در خیابان‌های شهری پیشنهاد نشود، اما بدون شک این خودرو در برف و یخبندان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و راننده را در سرمای زمستان تنها نخواهد گذاشت.

در پایان پیشنهاد میکنیم اگر شما هم مثل ما به خودرو‌های کوپه علاقه دارید و محصول خاصی مورد نظر شماست که در این فهرست به آن اشاره نشد، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان کوپه‌های مورد علاقه خود در سال ۲۰۱۸ قرار دهید.

منبع: برترین‌ها

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
احمد
۱۹:۱۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
چرا تیبا۲نیست ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۴۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
با این تعرفه واردات خودرو ، عملا بیشتر افراد جامعه توانایی خرید خارجی رو ندارند . الان هم قیمت پراید ساعتی افزایش پیدا می کنه ، انتشار این خبر و آوردن این اسامی خودرو کوپه ، فورد موستانگ ، هوندا سیویک ، آئودی آر اس ، دوج چلنجر برای مردم ایران چه فایده ای دارد !!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
کاش قیمت های این خودروهارو در کشور سازنده می‌نوشتند
Netherlands
احمد
۱۹:۲۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
چرا تیبا۲نیست؟!