درآمد ۵۶ میلیون تومانی مددجویان مازندرانی از فروش فرش دستباف

مددجویان مازندرانی امسال با تولید ۲۲ تخته فرش دستباف ۵۶ میلیون تومان درآمد کسب کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید علی اصغر رضایی طالشی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: ۲۲ تخته فرش دستباف تولیدی مددجویان که عمدتا شامل قالیچه، کناره، شش متری، چارک و ذرع و نیم است به متراژ ۴۲ متر مربع طی ۱۰ ماهه امسال با نظارت کارشناسان فرش قیمت گذاری و پس از تایید توسط شرکت صنعت آفرینان به ارزش ۵۶ میلیون تومان به فروش رسیده است.

وی با بیان اینکه قالیبافی به عنوان یک شغل خانگی مناسب برای زنان سرپرست خانوار است، افزود: ۶۷ مددجو ازآموزش قالیبافی ۹ ماه امسال بهره‌مند شدند و مواد اولیه، دار قالی و نقشه فرش بافی در اختیار آنان قرار گرفته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: ۱۵۵ نفرازمددجویان تحت حمایت در استان بافنده فرش بوده و این نهاد از تولیدات مددجویی در زمینه صنایع دستی و فرش دستباف حمایت می‌کند.

رضایی طالشی با اشاره به اینکه نسبت به آموزش و راه اندازی کارگاه آموزشی بافت فرش و چرخه تولید فرش دستباف برای مددجویان اقداماتی انجام شده است، افزود: مددجویان فرش را با نظارت و راهنمایی استادکاران این نهاد بافته و پس از اتمام، ضمن ارزیابی و قیمت گذاری، فرش‌ها توسط این نهاد به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/آ

حمایت ازتولیدات مددجویان مازندرانی در صنایع دستی و فرش دستباف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار