حمایت از تولیدات مددجویان مازندرانی در صنایع دستی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران گفت: کمیته امداد مازندران از تولیدات مددجویی در زمینه صنایع دستی و فرش دستباف حمایت می‌کند.

سید علی اصغر رضایی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ۱۵۵ نفر از مددجویان تحت حمایت در استان بافنده فرش بوده و کمیته امداد از تولیدات مددجویی در زمینه صنایع دستی و فرش دستباف حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه قالیبافی به عنوان یک شغل خانگی مناسب برای زنان سرپرست خانوار است، افزود: ۶۷ مددجو ازآموزش  قالیبافی  طی ۹ ماهه امسال بهره‌مند شده و مواد اولیه، دار قالی و نقشه فرش بافی در اختیار آنان قرار گرفته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه نسبت به آموزش و راه اندازی کارگاه آموزشی بافت فرش و چرخه تولید فرش دستباف برای مددجویان اقداماتی انجام شده است، گفت: مددجویان فرش را با نظارت و راهنمایی استادکاران این نهاد بافته و پس از اتمام،  ارزیابی و قیمت گذاری، فرش‌ها توسط این نهاد به فروش می‌رسد.

رضایی افزود: ۲۲ تخته فرش دستباف تولیدی مددجویان که عمدتا شامل قالیچه، کناره، شش متری، چارک و ذرع و نیم است به متراژ ۴۲ متر مربع در ۱۰ ماهه امسال با نظارت کارشناسان فرش قیمت گذاری و پس از تایید به ارزش ۵۶ میلیون تومان به فروش رسیده است.

انتهای پیام/ م

کمک کمیته امداد مازندران به تولید کنندگان صنایع دستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار