مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل:

۴۷ درصد جمعیت اردبیل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: ۴۷ درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قادر برجی، مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: ۴۷ درصد جمعیت استان اردبیل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند به طوری که روزانه یک هزار و ۳۰۰ نفر به مراکز درمانی ما مراجعه می‌کنند که یک هزار نفر از آن‌ها تنها در بیمارستان سبلان روزانه پذیرش می‌شوند.

وی گفت: با تلاش نمایندگان استان در مجلس به زودی شاهد راه‌اندازی دومین درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در اردبیل خواهیم بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل افزود: ما با ۲۵ نفر کمبود نیروی پرستاری در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها روبرو بودیم که با اخذ مجوز و برگزاری آزمون موفق شدیم ۴۷ نفر نیروی متخصص را جذب کنیم که تا آخر امسال مراحل استخدام آن‌ها تمام شده و شاهد بکارگیری آن‌ها در مراکز درمانی خواهیم بود.

برجی بیان کرد: در کنار جذب نیرو نسبت به خرید و نصب دستگاه سونوگرافی در مشگین‌شهر، راه‌اندازی اولین دستگاه ماموگرافی و خرید دستگاه ام‌آرآی اقدام کردیم که به زودی در محل مورد نظر دستگام ام‌آرآی نصب و به بیمه شدگان ارائه خدمات خواهد کرد.

وی همچنین به تجهیز درمانگاه تخصصی سبلان در ۵ هزار مترمربع و راه‌اندازی اورژانس بیمارستان سبلان اشاره کرد و گفت: ما در کنار منفک کردم بخش اورژانس و درمانگاه سعی کردیم تا بخش اداری را نیز از محوطه بیمارستان منفک کنیم تا با راه‌اندازی بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی، دیالیز و کلیوی و آنژیوگرافی بتوانیم مرکز فوق تخصصی را در این درمانگاه راه‌اندازی کنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: به رغم مشکلات تامین ارز در خرید دستگاه‌های موردنیاز ما نسبت به خرید برخی تجهیزات و امکانات تخصصی به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها اقدام کردیم که نمونه آن تجهیز و راه‌اندازی مراکز ارائه کننده خدمات به مردم بوده است.

برجی در مورد تغییر محل احداث درمانگاه نمین تصریح کرد: با توجه به تاکید مسئولان کشوری و استانی قرار شد محل احداث درمانگاه نمین تغییر پیدا کند که ما با همراهی مسئولان شهرستان نمین زمینی را در داخل شهر و به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع در جوار مرکز بهداشت نمین تدارک دیدیم تا با تهیه نقشه و انتخاب پیمانکار مراحل ساخت این درمانگاه را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: در شهرستان گرمی نیز مراحل واگذاری زمین طولانی شده که امیدواریم با تاکید استاندار اردبیل کار واگذاری زمین در گرمی برای احداث درمانگاه‌های تخصصی از سوی آموزش و پرورش تسریع شود تا ما از سال‌های آینده شاهد احداث این درمانگاه باشیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: همزمان با دهه فجر درمانگاه تخصصی سبلان راه‌اندازی خواهد شد و امیدواریم با پیگیری که نمایندگان استان در مجلس انجام می‌دهند راه‌اندازی درمانگاه شماره دو اردبیل را در یکی از مناطق پرجمعیت شاهد باشیم.

برجی خاطرنشان کرد: در مرکز استان و شهر‌های همجوار با تمرکز جمعیت و نیاز آن‌ها به مراکز درمانی روبرو هستیم که امیدواریم در یکی از شهرک‌های اردبیل درمانگاه شماره دو تجهیز و راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: بیمه ، درمانگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار