آیا رویای حفاری در کره ماه محقق می‌شود؟+ تصاویر

حفاری خاک کره ماه و استخراج مواد معدنی از سطح آن یکی از پروژه‌های مورد توجه سازمان‌های فضایی سراسر دنیاست که امکان سفر‌های طولانی مدت فضایی از کره ماه را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آژانس فضایی اتحادیه اروپا، ESA اعلام کرده درصدد استفاده از چاپگر‌های سه بعدی برای حفاری در معدن‌های کره ماه تا سال ۲۰۲۵ است؛ برای تحقق این ماموریت آژانس فضای اتحادیه اروپا طرحی مشترک با موسسه (ArianeGroup) اجرا خواهد کرد. دانشمندان در نظر دارند در این طرح با استفاده از چاپگر‌های سه بعدی ربات‌های حفاری را در سطح کره ماه ساخته و با استفاده از امکانات جانبی در تجهیزات ارسالی در کره ماه حفاری کنند.
 

دانشمندان در نظر دارند در طرح‌های آتی پروژه ساخت منابع تامین آب، اکسیژن و حتی سوخت موشکی را در کره ماه احداث و به این ترتیب امکان سفر‌های طولانی مدت فضایی را برای فضانوردان برقرار کنند.

۵۰ سال از زمان اولین ماموریت به کره ماه گذشته و انجام این طرح پژوهشی بخشی از پروژه جشن ۵۰ سالگی سفر انسان به کره ماه است.
 

پژوهش‌های علمی نشان می‌دهند ماده رگولیت قمری (Lunar regolith) بیشتر سطح کره ماه را تشکیل می‌دهد و در طول چهار و نیم میلیارد سال گذشته به علت انباشت مداوم بقایای حاصل از برخورد شهاب سنگ‌ها (micrometeoroids) با کره ماه، تابش خورشید و اشعه‌های کیهانی سطحی پودری و خشک را تشکیل داده است.

کارشناسان اعتقاد دارند سطح کره ماه حاوی آب است و استخراج آن زمینه ساز ارسال فضانورد و تجهیز سفینه‌های فضایی به سفر‌های بلند مدت خواهد شد.
 

قرار است از موشک فضایی ۲ مرحله‌ای Ariane ۶۴  شرکت Ariane Group برای ارسال تجهیزات و چاپگر‌های سه بعدی به کره ماه و ساخت ربات حفار و ایجاد پایگاه برای سفر‌های فضایی طولانی مدت استفاده شود.

این موشک توانایی حمل حدود ۸ و نیم تن مترمکعب انواع تجهیزات را دارد.

منبع:Newatlas

انتهای پیام/


چاپگر‌های سه بعدی برای حفاری در کرده ماه استفاده می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار