به دنبال وضعیت استخدام دانشجومعلمان مطرح شد؛

جذب یا فریب ۲۴ هزار دانشجو معلم!

در بیانیه کمیته فرهنگی یکی از مراکز دانشگاه فرهنگیان بر ضرورت توجه به قوانین وضع شده برای دانشجومعلمان تاکید شده است.

جذب یا فریب ۲۴۰۰۰ نفر دانشجو معلم!به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در بیانیه دبیر کمیته فرهنگی مرکز آموزش عالی شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان نسبت به وضعیت استخدامی دانشجومعلمان ورودی امسال گلایه هایی وجود دارد و خواستار عمل به قوانین شده است که مشروح آن در ادامه آمده است:

مقام معلم هر چه بالا برود، مقام تعلیم و تربیت در جامعه بالا رفته است. نگاه کوته‌بینانه به معلم براى جامعه یک خسارت است، این را باید مانع شد؛ نگاه به معلم باید نگاه تکریم‌آمیز باشد.

بسیارى از مشاغل گوناگون در کشور با زرق‌وبرق، با جلوه‌گرى‌هاى گوناگون وجود دارند که جایگاه همه‌ این‌ها از شان تعلیم و حرفه‌ تعلیم بسیار پایین‌تر است.

این بیانات شما مسئولان محترم را یاد چه می‌اندازد؟

حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، مگر نه این که به دلیل اهمیت این دانشگاه است.

البته که تلاش شما مسئولان محترم ذی‌ربط مبنی بر پیمانی کردن ۲۴۰۰۰ نفر دانشجومعلم در سال ۹۷ که هم در تناقض با دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش بوده و هم پا گذاشتن روی قانون جذب دانشجومعلمان در ادوار مختلف بوده است.

اکنون تکریم معلمان، پیشکش! اما تنها خواهشمان در این برهه آن است که هرجا کم آوردید، به جامعه مظلوم معلمان حمله ور نشوید و بازی‌های سیاسی تان را وارد حیات طیبّه این معلمان و دانشجومعلمان نکنید؛ این طیف، تنها کسانی هستند که می‌توانند سرنوشت‌ها را عوض کنند و انسان‌ها را بسازنند تا در مناصب مختلف عادلانه تصمیم بگیرند.

پیرو نامه دکتر انصاری، معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدام کشور مبنی بر پیمانی کردن ۲۴ هزار نفر، شبهاتی پیش می‌آید که مطرح کردنش مشروط به تحلیل‌گر بودن یا مدیر و مدبر بودن نیست!

طبق شماره و زمان نامه مذکور مورخ ۱۳۹۷/۴/۳۰ خطاب به وزیر محترم آموزش و پرورش مبنی بر جذب دانشجومعلمان در سال ۱۳۹۷ با توجه به صرفا پیمانی بودنشان سوالات پیش می‌آید:

۱. علت عدم اطلاع رسانی بخشنامه و قانون مذکور مبنی بر پیمانی کردن دانشجومعلمان ورودی ۹۷ چیست؟ آیا بازی کردن با سرنوشت جوانان آینده ساز، به خصوص قشر فرهیخته معلمان را هم بسان بازی‌های سیاسی تان کرده اید؟!

۲. جایی در قانون اساسی نیامده که تفسیر شخصی و سلیقه‌ای از قانون باید به خورد ارباب‌رجوع داده شود؟! مگر می‌شود آینده کاری ۲۴ هزار نفر دانشجومعلم و جوان آینده ساز را گرفتار تفسیر قوانین مقطعی خودتان بکنید؟! آن هم بدون اطلاع رسانی قبلی؟!
آیا غیر از این است که ما معلمان شغل پیامبران را برگزیده ایم، شغلی که پیامبرمان به آن مفتخر بود.

۳. متن نامه دکتر انصاری، معاون محترم رئیس جمهور و همچنین تصمیم اتخاذ شده، با بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، اهداف سند تحول بنیادین، قانون متعهدین خدمت مصوب مجلس محترم شورای اسلامی در سال ۶۹ و همچنین دفترچه انتخاب رشته سال ۱۳۹۷ (شرایط و ضوابط پذیرش و تربیت دانشجومعلم متعهد خدمت در رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی) مغایرت دارد.

- آیا وقت آن نرسیده که تحلیل عملکرد داشته باشید و قوانینی که خود وضع می‌کنید را نقض نکنید؟!

مسئولان محترم!

- تا چه زمانی باید نگاه به معلمان و دانشگاه فرهنگیان، مانند بنگاه اقتصادی باشد؟!

این نگاه، صرفا باعث تربیت کارگران آموزشی می‌شود، نه تعلیم و تربیت معلمانی که با روح و روان فرزندانتان سرو کار دارند و انسان سازی می‌کنند.

- پرسش اصلی اینجاست که آیا فکر اینجا را هم کرده اید که برای جذب ۲۴۰۰۰ نفر دیگر در سال آینده چه کسی معلم بودن، آن هم به صورت پیمانی را انتخاب می‌کند؟!

- شما عزیزان هر گلی بزنید به سرخودتان زده‌اید؛ تنها راه پیشرفت و تعالی یک جامعه در دست معلمان آن جامعه است.

به جای این که پیمانه معلمان را افزایش دهید، معلمی را هم در کنار ماده ۲۸، خرید خدمات آموزشی، پیمانی کردید؟!

قانون بعدی که می‌خواهید وضع کنید، چیست؟! خصوصی سازی وزارتی که نه با جسم، بلکه با نگرش و تفکر و روح انسان‌ها سر و کار دارد؟

انتهای پیام/

بیانیه دانشگاه فرهنگیان درباره جذب دانشجومعلم سال ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
من به عنوان یک مدیر مدرسه با این قانون موافقم متاسفانه برخی از افراد فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان به دلیل استخدام رسمی کارآمد نیستند و برایشان خیلی مهم نیست که کارشان را خوب انجام دهند چون آینده شغلیشان کاملا تضمین است من به عنوان یک مدیر مدرسه با سابقه 20 سال موافقم که افراد اول پیمانی شوند و پس از چند سال که کارائیشان تایید شد به استخدام دربیاید. من از معلمان ماده 28 بسیار راضی هستم ولی فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان بسیار کم کاری می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
سلام این حرفها چیه که میزنید معلمان همگی خیلی زحمت میکشن ما خودمون فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان یا تربیت معلم سابق بودیم خیلی با انگیزه تر و فعالتر از کسانی کار میکنیم که از هر طریقی وارد شغل شریف معلمی شدن خود این دانشگاه هست که افرادی را ۴ سال تربیت میکنه فقط برای معلم شدن نه مانند ماده ۲۸ که یکسال بیشتر آموزش نمی بینند در ضمن من ۲۵ سال سابقه کار دارم و هنوز هم با انگیزه و فعال به کارم ادامه میدم . من الله توفیق
Canada
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
نه به استخدام پیمانی ورودی های 97
Iran (Islamic Republic of)
Alone
۲۳:۱۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
#نه_به_استخدام_پیمانی_دانشجو_معلمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
#نه به استخدام پیمانی داشجومعلمان ورودی سال97
Iran (Islamic Republic of)
هاتف
۲۱:۱۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
#نه به استخدام پیمانی دانشجومعلمان ورودی 97
#نه به ظلم
#نه به فریب 24هزار جوان امیدوار
#نه به دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام.من نمیگم باتراز خیلی بالا آوردم اما رتبم خوب ومعقول بوده.ما تو مصاحبه وگزینش شرکت کرده وتایید شدیم ودر گزینش علمی نهایی سازمان سنجش بالاترین تراز رو نسبت به رقبا داشتیم واز هفت خوان رستم رد شدیم تا رسمی شیم نه پیمانی.ما حقمونو پس میگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۸:۳۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
جواب رتبه های دو و سه رقمی ک بخاطر تضمین شغلی اومدن این رشته و با این دروغ بزرگ مواجه شدن رو کی قراره بده. جای تاسف داره برای مسعولین ک خلاف قوانین کار میکنن .. #نه_به_استخدام_دانشجو_معلمان_97
#فریب_دانشجومعلمان
#نه_به_ظلم
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو معلم ورودی 97
۱۷:۲۰ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام من در یکی از رشته های پیراپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی ک حقوق خیلی خوبی هم داره پذیرفته شدم ولی به خاطر علاقه به معلمی و شرایط شغلی این رشته اومدم دانشجو معلم شدم من صدام به هیچ جا نمیرسه حق من اینه الان اگ انصراف بدم مشمول سربازی میشم اگ قرار بر پیمانی شدن بود نی رفتم همون رشته پیراپزشکی حقوقشم خیلی بهتر بود اینه حق ما من فردا با کدوم انگیزه برم دانشگاه ؟با کدوم امید لطفا به این قضیه سرسری نگاه نکنین اینده فرزندان شما هم درگیر این قضیه می باشد
لطفا به ما کمک کنین فقط خدا میدونه چقد الان از این وضع ناراحتم
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو ورودی بهمن ۹۷فرهنگیان
۱۵:۳۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
یعنی چه اخه من از دانشگاه علوم پزشکی انصراف دادم فقط چون اینجا تضمین شده واستخدامی میشدم ،چرا بازی میکنن با سرنوشتمون اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
از دیروز باشنیدن این خبر من یه جوان 19ساله قلبم داره درد میکنه وخانواده کلا ناراحتن.تورو خدا پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
جواب سوالتون:فریب 24هزار دانشجومعلم.کاری کنید داریم میمیریم.
آخرین اخبار