رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حل مشکل کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش تا ۵ سال آتی/ دانشگاه فرهنگیان در اولویت بودجه نیست

خنیفر با انتقاد از کمبود بودجه دانشگاه فرهنگیان گفت: در دانشگاه همواره به دنبال تربیت معلم فاخر برای نظام تعلیم و تربیت هستیم.

حل مشکل کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش تا ۵ سال آتی/ دانشگاه فرهنگیان در اولویت بودجه نیستحسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ساماندهی این دانشگاه با توجه به وضعیت نامناسب بودجه آن اظهار کرد: امسال بودجه در نظر گرفته شده برای دانشگاه نصف بودجه‌ای است که برای برنامه‌ها نیاز داریم و با توجه به اینکه یک هشتصدم کشور در این دانشگاه تحصیل می‌کنند با ۶۰۰ میلیارد تومان نمی‌توان پاسخگوی نیاز‌های دانشجومعلمان بود چرا که باید تربیت معلم فاخر داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای تصمیم گیری تامین بودجه باید دولت و مجلس اقدام کنند؛ در واقع دانشگاه فقط مجری و قدرت تصمیم گیری جای دیگری است، اما با توجه به برنامه ریزی که داریم و متناسب با شرایط کارها را پیش می‌بریم اما چنانچه بودجه لازم و امکانات مناسب دراختیار قرار گیرد با همین روند جذب سالیانه ۳۰ هزار دانشجومعلم می‌توانیم طی ۴ تا ۵ سال آینده مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش را به حداقل آرامش برسانیم و کلاس‌های درس از تراکم بالا به حدود ۲۵ نفر برسد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینک به دنبال تربیت معلم قیمتی هستیم، بیان کرد: تمامی روش‌های تامین معلم برای ما محترم هستند، اما باید مسیر درست را انتخاب کنیم همانطور که بسیاری از کشور‌های پیشرفته حتی در اوج جنگ به حمایت از تعلیم و تربیت پرداختند.

خنیفر تصریح کرد: چرا نباید اولویت را به دانشگاه فرهنگیان بدهیم، دانشگاهی که نیروی انسانی برای حدود ۸ دولت را تامین می‌کند، اما بودجه کمی برای آن در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که اردیبهشت امسال در دیدار با دانشجو معلمان داشتند، گفت: رهبر معظم انقلاب به حمایت همه جانبه از دانشگاه فرهنگیان تاکید کردند بر همین اساس از دولت مجلس و سازمان اداری و استخدامی درخواست داریم تا برای بهبود شرایط دانشگاه فرهنگیان و با توجه به اقتضائات کشور اقدام لازم را داشته باشند.

توسعه تحصیلات تکمیلی منوط به موافقت وزارت علوم است

وی درباره توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: اکنون ۸ رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان ارائه می‌شود و در نظر داریم این شرایط توسعه پیدا کند، اما باید وزارت علوم موافقت کرده تا کار را پیش ببریم.

خنیفر با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد، گفت: یکی از موانعی که اکنون دفتر گسترش وزارت علوم ایجاد کرده است نپذیرفتن توسعه تحصیلات تکمیلی این دانشگاه و نیاز نبودن به این اقدام است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان  بیان کرد: وزارت علوم معتقد است برای تربیت معلم بیشترین نیاز در سطح کارشناسی است و تحصیل در مقاطع بالاتر ضرورتی ندارد، اما در دانشگاه معتقد هستیم فاکتور‌هایی همچون منابع انسانی، ساختار، برنامه، محتوا، فضا، ارزشیابی و بودجه در فرایند تعلیم و تربیت در کنار هم اهمیت پیدا می‌کنند و بر همین اساس ارتقا سطح تخصیلات هم می‌تواند بر کیفیت کار اثر گذار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار