جام ملت‌های آسیا - ۲۰۱۹؛

انتقام گرفتیم، طلسم شکستیم و صعود کردیم

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر از سد چین بگذرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر از سد تیم ملی چین بگذرد و به نیمه نهایی جام ملت‌ها برسد. مهدی طارمی، سردار آزمون و کریم انصاری فرد گلزنان تیم کشورمان در این مسابقه بودند.

ایران ۳ - چین صفر/ انتقام گرفتیم، طلسم شکستیم و صعود کردیم

یوز‌های کشورمان با این پیروزی طلسم ۱۵ ساله را شکستند و با پنج کلین شیت جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را بدست آوردند. آخرین باری که تیم ملی فوتبال ایران به نیمه نهایی جام ملت‌ها رسید به سال ۲۰۰۴ باز می‌گردد که شاگردان برانکو ایوانکوویچ پس از شکست دادن کره جنوبی به جمع ۴ تیم برتر رسیدند، اما در این مرحله مقابل چین در ضربات پنالتی شکست خوردند و با پیروزی در رده بندی به مقام سوم رسیدند.

یاران مسعود شجاعی با این برد مقتدرانه، انتقام جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ را گرفتند و پس از ۱۵ سال طلسم شکنی کردند و به نیمه نهایی جام ملت‌ها صعود کردند و حالا منتظر قهرمانی هستند. در تیم ملی ایران تاکنون سردار آزمون (۴)، مهدی طارمی (۳)، اشکان دژاگه (۲)، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس و کریم انصاری فرد گلزنی کردند.

ایران ۳ - چین صفر/ انتقام گرفتیم، طلسم شکستیم و صعود کردیم

شاگردان کی‌روش در جام ملت‌ها ۲۰۱۹ امارات ۱۲ گل در ۵ بازی به ثمر رسانده اند و اکنون درصدد شکست ژاپن هستند.  ایران در بازی مقابل تیم ملی چین مانند دیگر بازی‌ها علیرضا بیرانوند عملکرد خوبی داشت و مثل همیشه با ثبات درون دروازه تیم ملی قرار داشت و اجازه گلزنی به چینی‌ها نداد.

خط دفاع نیز با یک تغییر روبرو شده بود و محمد حسین کنعانی زادگان به جای مجید حسینی بازی کرد. مدافع سابق استقلال تهران که اکنون در ترابوزان اسپور ترکیه حضور دارد، در مقابل عمان عملکرد خوبی نداشت و به همین دلیل مقابل چین نیمکت نشین شد تا زوج پورعلی گنجی و کنعانی زادگان به همراه میلاد محمدی و رامین رضائیان اجازه درخشش به مهاجمان چینی را ندهند.

در خط هافبک مانند بازی‌های قبل امید ابراهیمی و اشکان دژاگه کمربند تیم ملی را در اختیار داشتند و با صلابت بازی کردند. علیرضا جهانبخش نیز درصدد رسیدن به روز‌های آرمانی اش است و احسان حاج صفی هم به خوبی توانست جای وحید امیری محروم را پر کند.  

ایران ۳ - چین صفر/ انتقام گرفتیم، طلسم شکستیم و صعود کردیم

اما ستاره‌های اصلی تیم ملی مقابل چین برخلاف دیدار با عمان، سردار آزمون و مهدی طارمی بودند.  در سیستمی که کی روش برای تیم ملی برنامه ریزی کرده، سردار آزمون نقش مهاجم اصلی را در اختیار دارد و طارمی در پست وینگر چپ بازی می‌کند، اما ویژگی‌های منحصربه فرد این بازیکن سبب شده تا بیش از سایر بازیکنان تیم ملی و با نظر کی روش به سردار آزمون نزدیک شود تا او را زوج اصلی سردار آزمون بدانیم.

سردار آزمون و مهدی طارمی تاکنون با ثبت ۷ گل جز برترین زوج‌های برتر جام محسوب می‌شوند و پاس گل‌های زیادی نیز برای هم تیمی هایشان مهیا کرده بودند تا عملکرد فوق العاده آن‌ها سبب شود تا منتقدان هم تیم ایران را جز گزینه‌های قهرمانی بدانند.

البته تعویضی‌های طلایی کی روش هم سبب شده تا تفاوت بازیکنان اصلی و نیمکت نشین خیلی کم باشد و همانطور که در بازی با چین تماشا کردیم سامان قدوس، روزبه چشمی و کریم انصاری فرد عملکرد خوبی داشتند و شاید این ۳ بازیکن مقابل سامورایی‌ها (لقب تیم ملی فوتبال ژاپن) نیز بازی کنند.

ایران ۳ - چین صفر/ انتقام گرفتیم، طلسم شکستیم و صعود کردیم

به هر حال تیم ملی در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا باید به مصاف ژاپن برود و امیدواریم با تفکرات کادرفنی، کی روش و بازیکنان تیم بتواند به نیمه نهایی برسد و سپس با پیروزی در گام آخر جام قهرمانی را کسب کند، البته کی روش همیشه در مصاحبه هایش می‌گوید،  رویا و هدف ما رسیدن به جمع ۴ تیم بود و حالا که این را انجام داده ایم، به خودمان افتخار می‌کنیم و از این موضوع خوشحال هستیم. اما بنده شاید مخالف یک سری صحبت‌های احساسی هستم که شاید در آن به حریفان احترام گذاشته نمی‌شود.

تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، روز دوشنبه ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین به مصاف ژاپن خواهد رفت.


بیشتر بخوانید:

ایران ۳ - چین صفر/ دیوار چین فرو ریخت، یوز‌ها به نیمه نهایی رسیدند+فیلم

کی روش سر قول خود با مردم ایران می‌ماند

طارمی دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن را از دست داد


انتهای پیام/

تیم ملی فوتبال ایران در نیمه نهایی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ به مصاف ژاپن می‌رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
خداوکیلی اگرکیروش رانگهدارن جام جهانی
بینه هشت تیم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
این برد تیم ملی دهن سه دسته از منتقدارو بست منتقدای کنعانی زادگان منتقدای رضاییان وازهمه مهم تر منتقدای سردار ازمون که می گفتن بهتره برن تیله بازی حالا سردار این منتقدارو به سکوت دعوت می کنه تابرای همیشه دهنشون رو ببندن باریکلاااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام اینکه به هر کلزن ایران جند دلار دولت کمک میکند خوباست واکر فوتبالیستها این جوایز رابرای کمک مردم یمن اهدا کنند بهترین کارهست که میتوانند انجام دهند انشائالله باکمک مردم هم یک کشتی مایحتاج مردمرا به کشور یمن بتوانیم بفرستیم
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۳:۰۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
ان شاالله روزی بیاد که فکر مردمِ خودت باشی که الان دارن توی شرایط بد اقتصادی زندگی می کنن.
United States of America
نرجس
۲۱:۴۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
چینی ازاسمش معلومه چیزی نیست که مانع ما بشه حریف اصلی ماسامورایی هاهستنداگرمقابل ماهم مثل وییتنام بدباشن ما2هیچ میبریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
مامردم حامی کارلوس کیروش هستیم اگه قرار باشه ازشهرستان بیایم تهران از کیروش حمایت کنیم میتوانیم با یک میلیون نفر بیایم تهران از کارلوس کیروش حمایت کنیم تا همچنان در ایران بماند باید بماند چون از مربی های داخلی وغیره به جز کارلوس بخاری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
آنهایی که میگن کارلوس کیروش بره همانهایی هستن که قبلا و اکنون چوب لای چرخ پیشرفت تیم ملی میذارند واکنون هم به مزاج شان نمیچسبه که تیم پیشرفت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
مخالفین کی روش که یقینا ملتفت شدن خودشون چقدر عاجز و ناتوان در پیشبرد اهداف تیم ملی ایران هستن باید فهنیده باشن یه ایرانی زمانی میتونه جای کی روش رو بگیره که مربی بین المللی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
کی روش مربی فوق العاده ایست فدراسیون باید با این مربی قدر تمدید قرارداد کند به خاطر تیم ملی کشورمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
به آنهایی لعنت باشه که چشم دیدن بازیکنان تبم ملی راندارن ما بچه های خوبی داریم تو تیم ملی جناب طارمی شمابدل نگیر
United States of America
فوتبال دوست
۱۷:۲۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
با سلام. هواداران سرخابی و سایر تیم های ایرانی، اینقدر بخاطر منافع دو مربی خارجی بی جهت به یکدیگر انگ های بی مورد و دور از اخلاق وارد نکنند. کی روش و برانکو از جنس ایرانی نیستند.اگر شما می بینید که هر دوی این اقایان سعی کردند به تعهد شغلی خود عمل کنند برای این است که رزومه کاری خوبی از خود ارایه دهند. تا در قرارداد جدیدشان، مبلغ بیشتری دریافت کنند. خواه طرف قرداد انها ایران و یا سایر کشور ها و تیم های دیگر باشد. ما ایرانی ها خواه سرخ باشیم خواه ابی باشیم خواه تراکتور باشیم، کل فوتبالی های ایران وقتی تیم ملی فوتبال با تیم خارجی بازی دارد یکدل و یکصدا خواهان پیروزی تیم ملی کشورمان و تیم باشگاهی خود هستیم. ولی کی روش و برانکو، در زبان با ما ایرانی ها همراه هستند. و لی در دل، جز منافع شخصی خود، تعهدی به ایران و ایرانی احساس نمی کنند. یک نمونه که ثابت می کند اقایان کی روش و برانکو ،دوست ندارند دیگری موفق باشد! دستیار کی روش در بازی تیم پرسپولیس با کاشیمای ژاپن، بعد از نتیجه نگرفتن تیم قرمز اظهار خوشحالی کرد. برانکو هم قبل از بازیهای تیم ملی در جام اسیا سعی کرد با گفتن این جمله که، من با پنجره بسته و تنها با یک بازیکن تیم ملی به فینال باشگاه های اسیا رسیدم. پس کی روش با یک لشکر بازیکن خلاق حتما می تواند تیم ملی را به فینال جام اسیا برساند. هدف برانکو از صحبت در مورد تیم ملی این بودکه بار روانی شدید بر روی دوش تیم کی روش بگذارد. تا تیم ملی نتواند نتیجه خوب بگیرد. پس هموطن عزیز من، چرا ما ایران ها با قدمت چند هزار ساله کشورمان باید اسیر حاشیه سازی دو بیگانه باشیم؟! و به حمایت یکی از انها بپردازیم!. اقایان کی روش و برانکو، خواست قلبی خود را ارجح بر یک ملت می دانند و با بازی کلمات سعی کردند خود را از هر ایرانی، ایرانی تر نشان بدهند.روا نیست ما ایرانی ها فریب افکار زبانی انها را بخوریم و بخاطر هیچ و پوچ با الفاظی دور از شئون و نا صواب از یکدگر پذیرایی کنیم.در پایان بیایید همه باهم به دور از جنگ پست و مقام اقایان، کی روش و برانکو، با دل و جان تیم ملی کشورمان را تشوق کنیم.و اتحاد و همدلی خود را به سایر ملل نشان بدهم. به امید قهرمانی ایران همیشه سرفراز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
میگم حال داشتی اینقدر نوشتی....؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
براون شخص لعنت خدا باشه که به طارمی ناسزا گفته خوشبختانه بچه های تیم ملی همشون یکی از یکی نازتر هزارماشالله یکی از یکی زیرکتر خداحفظشان کنه به اون تماشاچی که ناسزا گفته اسم بی غیرتی خودش را میخواسته به طارمی بگه جناب طارمی ماهمه هواداران همه افراد تیم ملی هستیم خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۴۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
آقای پرسپلیسی عزیز همه اینا را که گفتی درست خدایی بابای طارمی هم نمیتونست مثل شما حمایتش کنه .خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
دوستانی ک برعلیه کیروش نظر منفی میزارن و رای منفی میدن قابل توجه این عزیزان ک اقای کیروش عزیز بحسرت۱۵سالمون پایان دادن،،اگه سنشون قدنمیده ب۱۵سال قبل ک بدونن باکدوم مربی توهمین مرحله حذف شدیم رجوعی بکنن ب اسطوره ها وادمیناشون تا بگن ک اون زمون بااونهمه ستاره اقای مربی چطوری نتونست نتیجه بگیره!!!!!!!اما الان از کی روش جناب وزیر رنگی و شماها،یک بتی ساختین ک انگاری فوتبالمون نابود کرده!!اما نمیدونین ک بادرخشش توجام جهانی،،دنیا چجوری ب ورزش ایران و ملت ایران احترام میزارن..شما ها منتظر لغزش عالیجناب کی روش هستین اما ایشون هم خدایی دارن و شرمندگی و روسیاهی برای ادمای رنگی خواهد ماند واینم بدونین درصکرت قهرمانی((ان شاالله))قراردادشون بصورت اتوماتیک وارتمدید میشه و کاریم ازدست جناب وزیر(《رنگی》)
برنمیاد ب امید قهرمانی تیم ملللللللییییییی ایران عزیزم
Germany
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
فقط برای اینکه تکراری نگفته باشم یک یک گفته هات صحیحه
درود بر بازیکنان ملی پوش ایران و درود بر کی روش توانا و با سواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
دژاکه پدرش المانیه مادرش ایرونیه به همین خاطر سرود نمیخانه هرچی هست بهترازمیلاد محمدی بود که چیزی نگفت تا اشتباهی نخونه
Germany
سعید
۱۴:۱۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
همه تیمها به نسبت قوی هستند. تیم ضعیف وجود نداره. همین عمان که راحت بردیمشان ژاپن به سختی و به لطف داور بردش. یا ویتنام دیدید که چطور برابر ژاپن بازی کردند. ما قوی هستیم اینو قبول کنید. ژاپن رو هم میبریم مطمئن باشید. هیچ تیمی شایسته تر از ایران برای قهرمانی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
میشه بگید ژاپن با کدوم تیمش اومده و بازیکن های قوی ییش رو چرا سرمربی تیم ملی ژاپن نیابرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
شما اگه به فکر موفقیت تیم هستی به حاشیه هادامن نزن میلاد اگه اشتباه خونده به خاطر شرایط پراسترس تیم ملیه تو عرض وطول زمین فوتبالو بگی من میفرستمت فینال لیگ قهرمانان اروپا
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۱۴:۰۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
بازی تیممان بیسارفوق العاده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
دژاگه دیروز سرود ولی کشورو نخوند که! - کسی مجبورش کرده بیاد بازی کنه تو تیم ملی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
شاید تو دلش میخونده سریع قضاوت نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
تو دلش میخوند - اینم حرفیه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
خودت بلدی سرود ملی رو حفظی بخونی!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۵۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
همین که اشکان ایران را انتخاب کرده ارزش داره. زنده باد ایران .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
ازادمای پرمدعا توی این جهان زیاد هست .یکیشم توووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
آفرین کی روش که نشان داد در جام جهانی اسپانیا و پرتغال تیمهای هم ردیف ایران هستند انشاالله در جام جهانی آینده پیروز خواهیم شد.
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۱۲:۱۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
هنوز با یه تیم قوی سرشاخ نشدیم و این یکم نگران کنندس امیدوارم لاقل ژاپن رو بتونیم راحت ببریم و بریم فینال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
لااقل؟؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۱:۴۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
قبل بازی میگفتیم باید از دیوار چین عبور کنیم !! اما از دیوار چین عبور کردیم که هیچ !! 3 متر از اون بالاتر پریدم و رد شدیم !!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
درود بر سلطان بی چون و چرای فوتبال جهان عالی جناب کیروش
Germany
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
خیلی خوب بود ، آفرین به بازیکنان غیور کشورمان ، ولی خیلی زشت است که بسیاری از بازیکنان تیم ملّی ، از سرود ملی کشورشان بی اطلاعند!!!! و قادر به خواندن آن نیستند!!!
این ، یک حرف سیاسی نیست!
به این میگویند غیرت میهنی!
البته بهتر است این کامنت را پس از اتمام بازیهای تیم ملی ، ابتدا به اطلاع مسئولین تیم ملی و سپس به استحضار سایر نابغه ها برسانید!!!
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۳:۰۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
فیلم هندی زیاد نگاه نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
ازسرود ملی اطلاع دارن از حوصله زیاد تو واسه حاشیه سازی خبرندارن هرچی دلمون میخواد می گیم انتظار قهرمانی هم داریم واقعا برات متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۱:۱۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
کی روش حتما باید در ایران بماند ،حداقل تا جام جهانی بعدی،از مسئولین درخواست داریم با یک قرارداد خوب و حرفه ای اورا اول حفظ وبعد مدیریت کنند،باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
امیررضا
۱۵:۱۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
چه گیرایی میدین !!!! واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۰۸:۴۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
گل ها تاکتیکی نبودن... میترسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
مننن ممییددووننسستتمم!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۷
بازی منطقی دیشب تیم ملی واقعا جای تقدیر و تشکر داشت ،امیدوارم ژاپن رو هم مقتدرانه ببریم و بریم واسه قهرمانی،
آخرین اخبار