۳۹ درصد پیش‌بینی استخراج از معادن بوشهر محقق شد

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ۳۹ درصد پیش‌بینی استخراج از معادن استان در نیمه نخست امسال محقق شد.

۳۹ درصد پیش‌بینی استخراج از معادن بوشهر محقق شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسن بحرینی افزود: پیش بینی شده بود که امسال ۱۶ میلیون تن مواد معدنی از معادن استان بوشهر برداشت شود که در نیمه نخست سال شش میلیون و ۳۰۰ هزار تن مواد معدنی استخراج شد.

وی ادامه داد: در ۱۰ ماه امسال سه میلیون تن مواد معدنی از استان بوشهر به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر شده است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: از ۲۲۰ معدن استان بوشهر صد معدن نیمه تعطیل یا تعطیل هستند و ۱۲۰ معدن فعال است.

بحرینی بیان کرد: بیشتر مواد معدنی استان بوشهر از نوع طبقه اول شامل محصولات معدنی مصالح ساختمانی است که هنوز از ذخائر طبقه دوم معادن استخراج نشده است.

او با اشاره به اجرای طرح مطالعاتی مواد معدنی بیتومین و فسفات در استان، گفت: این طرح مطالعاتی در پهنه ۲۴۰۰ کیلومتر مربعی اجرایی شده که به عنوان نخستین معادن طبقه دوم استان بوشهر نتیجه مطالعات آن اعلام می‌شود.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با تاکید بر توجه به مطالبات و خواسته‌های معدن‌کاران در حمایت از آنان و پرداخت تسهیلات بانکی تصریح کرد: اجرای طرح اکتشافات مواد معدنی بیتومین و فسفات از اولویت‌های برنامه‌های بخش معدن استان است.

انتهای پیام/ک

سه میلیون تن مواد معدنی از استان بوشهر صادر شد

برچسب ها: صادرات ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.