یاد شهدای مسجد حضرت رسول اکرم (ص) زنده شد

سومین یادواره شهدای مسجد حضرت رسول اکرم (ص) خانی آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سومین یادواره شهدای مسجد و بسیج حضرت رسول اکرم (ص) خانی آباد نو شامگاه پنجشنبه چهارم بهمن ۹۷ در شبستان این مسجد برگزار شد.

یاد شهدای مسجد حضرت رسول اکرم (ص) زنده شد

این مراسم با حضور خانواده معزز شهدا این مسجد و مسئولین منطقه ۱۹ شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی، ائمه جماعات مساجد خانی آباد نو و مردم غیور این منطقه برگزار شد.

سومین یادواره شهداء مسجد و بسیج رسول اکرم (ص) با اجرای مهدی حاجی و قرائت قاری بین المللی و از بازماندگان حادثه غم انگیز منا، مسعود سیاح گرجی کار خود را آغاز کرد.

یاد شهدای مسجد حضرت رسول اکرم (ص) زنده شد

پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم با صدای مسعود سیاح گرجی، نوبت به روایت دلیری‌ها و پاکبازی شهدای دفاع مقدس رسید.

سید ناصر حسینی پور از جانبازان و اسرای دفاع مقدس از رشادت‌های سربازان امام خمینی (ره) گفت.

نویسنده و روایتگر کتاب مشهور «پایی که جا ماند» از چگونگی شهادت ۱۱۹ نفر از یاران خود جلوی چشمانش و شهادت یک گردان طلبه در زمان اسارت به دست بعثی‌ها گفت. جانباز جنگ تحمیلی که وقتی در جبهه به اسارت دشمن رسید، ۱۶ سال بیشتر نداشت.

حسینی پور گفت: آنچه که ما از دشمن می‌دانیم، با آنچه که در دوران اسارت و در زمان جنگ دیدم، بسیار متفاوت است؛ اما بر خود واجب می‌دانم که چهره واقعی دشمنان اسلام و سربازان بعثی را بهتر بشناسانم.

یاد شهدای مسجد حضرت رسول اکرم (ص) زنده شد

نویسنده و روایتگر «پایی که جا ماند»، علاوه بر روایت دوران اسارت و بازجویی‌هایی که به دست رژیم بعث شده است، با کنایه گفت: اگر غرب معتقد است که دنیا دهکده است، ما هم بر این اعتقاد هستیم که آری دهکده است و هر جا که شما باشید ما نیز هستیم!

وی افزود: ما سربازان جهانِ وطن هستیم و قبل از اینکه به شهر و دیار خود تعلق داشته باشیم، به دنیا و جهان اسلام تعلق داریم. این نکته را دشمن بهتر از هر کسی درک کرده است. دشنت از صحیفه سجادیه به خوبی فهمیده که سربازان امام روح الله (ره) و امام خامنه‌ای سربازان جهانی هستند و مرزی برای خود قائل نمی‌شوند.

یاد شهدای مسجد حضرت رسول اکرم (ص) زنده شد

در ادامه مراسم صابر خراسانی شاعر اهل بیت (ع) با حضور در بین خانواده‌های شهدا از شفاعت امام رضا (ع) و پهلوی شکسته مادرش حضرت فاطمه (س) گفت. همچنین نوای حاج مهدی مقدم، دل خانواده‌های شهدا را به بارگاه امام حسین (ع) و قمر بنی هاشم (ع) برد.

یاد شهدای مسجد حضرت رسول اکرم (ص) زنده شد

در پایان این مراسم از خانواده‌های معظم شهدای بسیج و مسجد رسول اکرم (ص) با هدایایی تقدیر شد.

گفتنی است؛ مسجد و پایگاه بسیج رسول اکرم (ص) شهدای بسیاری در جنگ تحمیلی به نظام اسلامی تقدیم کرده و این شهادت همچنان در دفاع از حریم و حرم اهل‌بیت (ع) همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

یادواره ای از صدر اسلام تا جنگ تحمیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار