ممنوعیت صدور پایان کار برای ساختمان‌های بدون استاندارد در کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پیمانکاران مکلف به دریافت گواهی استاندارد هستند، گفت: شهرداری‌ها از صدور پایان کار برای ساختمان‌های بدون استاندارد ویژه معلولان خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ،  هجیر افشون مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت : ساختمان‌های دولتی و مکان‌های گردشگری باید استاندارد‌های لازم برای حضور معلولان در این مکان‌ها را داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری "نخستین نشست تخصصی مناسب سازی منطقه شش کشور"، عنوان کرد: این آیین با حضور سید موسی خادمی استاندار لرستان، معاونین هماهنگی امور عمرانی و مدیران کل بهزیستی استان‌های "اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، مرکزی و لرستان و به میزبانی خرم آباد برگزار شد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در این آیین بخشی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در راستای مناسب سازی مبلمان شهری و روستایی ارائه شد.

افشون با اشاره به اینکه مناسب سازی عابر بانک‌ها از سوی بانک‌ها یکی از مصوبات اصلی استان در راستای رعایت حقوق شهروندی است، ادامه داد: در این نشست بر ضرورت مناسب سازی اماکن تاریخی و گردشگری تاکید شد.

وی افزود: براساس ماده ۲ قانون حمایت از معلولان تمام دستگاه‌های اجرایی موظف به مناسب سازی ادارات مربوطه برای رعایت حال معلولان هستند.

افشون با اشاره به اینکه شهرداری باید در هنگام صدور پروانه ساختمان بر مناسب سازی تاکید داشته باشد، تصریح کرد: نظارت در حین انجام عملیات ساخت و ساز بر عهده نظام مهندسی است.

وی افزود: شهرداری‌ها از صدور هرگونه پایان کار برای ساختمان‌های بدون استاندارد مربوط به معلولان خودداری کنند و در صورتی که هر ساختمان دولتی بدون در نظر گرفتن این موضوع از فیلتر این نهاد‌ها رد شود براساس کمیسیون ماده ۹۹ برای مناطق روستایی و ماده ۱۰۰ در مناطق شهری هیچگونه جریمه‌ای پذیرفتنی نیست و مجوز تخریب ساختمان صادر می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: شهرداری‌های ۱۷ گانه استان موظفند در نقشه‌های جدید اماکن عمومی برای تردد معلولان مناسب سازی لازم را انجام دهند.

افشون با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از مردم ایران را افراد دارای معلولیت، جانباز و ناتوان جسمی حرکتی تشکیل می‌دهند، بیان کرد: تمامی پیمانکاران باید گواهی صلاحیت مناسب سازی داشته باشند.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه به پیمانکاران رتبه جدید که دارای این گواهی هستند می‌تواند پروژه واگذار کند و در تمام پروژه‌ها باید بحث مناسب سازی رعایت شود.

انتهای پیام/غ

لزوم مناسب سازی ساختمان ها برای معلولان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.