رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

۲۵۰ عمل جراحی ناهنجاری‌های مادرزادی در ایلام انجام می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:اسفندماه امسال متخصصان«موسسه محکم» در سفر به این استان افراد واجد شرایط را تحت عمل جراحی رایگان قرار می‌دهند.

 کریم همتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، اظهار کرد: با زحمات و تلاش‌های پرسنل دانشگاه خصوصاً پزشکان و پرستاران بی نظیر‌ترین مراسم اربعین حسینی نسبت به سال‌های گذشته در استان برگزار شد. همواره یکی از دغدغه‌های جدی پرستاران بحث مربوط به معوقات پرسنلی آنان بوده که با تلاش و رایزنی‌های بسیار توانسته ایم بخش بزرگی از این معوقات را پرداخت کنیم و انگیزه کاری این عزیزان را ارتقا بخشیم.

وی افزود:از ۴ سال گذشته تاکنون برای اولین بار در استان بالغ بر ۱۵۰ نفر بهورز و فوریت پزشکی جذب نموده ایم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اضافه کرد: از چندین ماه قبل با همراهی استاندار محترم با برخی از موسسه‌های خیریه ملی رایزنی‌های بسیاری انجام دادیم که حاصل آن حضور یک تیم پنجاه و شش نفره فوق تخصصی جراحی پلاستیک در قالب موسسه خیریه مرهم در استان بود.

همتی گفت:پس از استقرار موسسه مرهم و اطلاع رسانی مناسب، بیش از ۱۶۷ نفر از استان ایلام و ۹ استان دیگر مورد عمل جراحی شکاف لب و کام قرار گرفتند.

وی افزود:هزینه این اعمال جراحی بالغ بر ۳ و نیم میلیارد تومان بود که از هیچ بیماری هیچگونه وجهی دریافت نشد.خدمت دیگر به مردم حضور فوق تخصصین موسسه خیریه محکم در استان بود که تمام افراد دارای ناهنجاری‌های مادرزادی را تحت پوشش خدمات خود قرار خواهند داد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیان کرد:توسط این تیم پزشکی ۸۰۰ نفر از هم استانی‌ها که دارای ناهنجاری‌های مادرزادی بودند مورد ویزیت قرار گرفتند و ۲۵۰ نفر از این آمار تحت پوشش خدمات این موسسه از جمله اعمال جراحی رایگان قرار می‌گیرند که از یکم تا هشتم اسفندماه امسال متخصصین موسسه محکم در استان در پنج اتاق عمل بیمارستان امام خمینی (ره) افراد واجد شرایط را تحت عمل جراحی رایگان قرار می‌دهند.


وی افزود:هر کودکی که در استان با هر ناهنجاری مادرزادی متولد شود، تحت پوشش خدمات رایگان موسسه‌های محکم و مرهم قرار خواهد گرفت.

همتی گفت: دانشگاه علوم پزشکی به یک کارگاه ساخت و ساز بزرگ در استان تبدیل شده که نمونه‌ای از آن کلنگ زنی و احداث ۶۳ پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر یکصد میلیارد تومان در استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام  در پایان گفت: بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام یکی از پروژه‌هایی است که در صورت بهره برداری استان را به لحاظ زیرساخت درمانی ارتقا خواهد بخشید.این بیمارستان از سال ۹۱ تا ۹۶ بالغ بر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، اما در طول سال ۹۷ این پیشرفت به ۸۰ درصد رسیده است.

 

انتهای پیام/ع

درمان رایگان ناهنجاری‌های مادرزادی در استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.