خسارت میلیاردی افزایش دبی آب رودخانه به اراضی کشاورزی شوشتر

مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر از خسارت به اراضی کشاورزی بخش شعیبیه این شهرستان ناشی از افزایش دبی آب رودخانه دز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ایرج بادپیما، مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر با اشاره به افزایش دبی رودخانه دز و در نتیجه خسارت وارد شده به مزارع این شهرستان گفت: ۵۹ درصد از محصولات کشت شده در منطقه شعیبیه شوشتر شامل یکهزار و ۲۴۰ هکتار در اثر ورود آب رودخانه دچار خسارت شدند.

وی میزان خسارت برآوردشده برای این اراضی را ۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان عنوان کرد و بیان داشت: گزارش آن برای جبران خسارت به استان ارسال شده است.

بادپیما در ادامه افزود: بخشی از اراضی کشاورزی که به آن‌ها خسارت واردشده، بیمه بوده‌اند و شرکت‌های بیمه نسبت به جبران خسارت آن‌ها اقدام خواهند کرد، اما بخشی از این مزارع تحت پوشش بیمه نبوده‌اند و در خصوص پرداخت خسارت آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر اظهار کرد: در صورتی که دبی رودخانه دز تغییر پیدا نکند، مشکلی در بحث آبگرفتگی اراضی کشاورزی شهرستان نخواهیم داشت، اما اگر مجددا دبی این رودخانه افزایش پیدا کند، قطعا خطر آبگرفتگی مزارع وجود دارد.

وی اذعان داشت: سیل‌بند منطقه را تقویت کرده‌ایم و نیرو‌های عملیاتی نیز در حال کار در منطقه هستند تا شاهد ورود آب به مزارع کشاورزان شهرستان به خصوص در منطقه شعیبیه نباشیم.

انتهای پیام/گ

خسارت سیلاب به اراضی کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.