خسارت میلیاردی باران به اراضی کشاورزی اندیمشک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک میزان خسارت بارندگی اخیر به اراضی کشاورزی این شهرستان را بیش از 30 میلیارد ریال اعلام کرد.

سید هدایت الله موسوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به بارندگی شدید و سیل آسا اخیر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این بارندگی خسارت زیادی به اراضی کشاورزی این شهرستان وارد کرد.

وی اظهار کرد: براساس گزارش اولیه بارندگی 800 هکتار از اراضی ذرت به میزان یکهزار و 920 تن و 60 هکتار از اراضی صیفی جات به میزان یکهزار 680 تن را تحت تاثیر قرار داد.

موسوی بیان داشت: کارشناسان اداره جهاد کشاورزی میزان خسارت وارده به این اراضی را  30 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک در ادامه افزود: کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده اند می‌توانند از مزایای صندوق بیمه محصولات کشاورزی استفاده کنند و برای آن دسته از کشاورزانی که بیمه نکرده اند اکیپ خسارات جهاد کشاورزی اقدام به صورت برداری و تهیه لیست خسارات‌ها کرده که به محض تخصیص اعتبارات از طریق این سازمان و استانداری خوزستان جبران خسارات خواهد شد.

گفتنی است؛ شهرستان اندیمشک 50 هزار هکتار  اراضی دیم و آبی دارد.

انتهای پیام/گ

اراضی کشاورزی از خسارت سیل در امان نماندند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.