افزایش بیش از ۷۰ درصدی صادرات و واردات استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت:با توجه به شبانه روزی شدن گمرک بیله سوار و امنیت منطقه صادرات و واردات از گمرکات استان اردبیل بیش از۷۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان دیدار با کارکنان و بازدید از گمرک استان به مناسبت روز جهانی گمرک اظهار کرد: وفاق و همدلی در مرز‌های شمالی استان اردبیل بخصوص در گمرک بیله سوار و تلاش شبانه روزی عوامل گمرک باعث شده میزان مسافر افزایش قابل توجهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اداره کل شدن گمرک بیله سوار پیگیری می‌شود افزود: از زمانی که این گمرک ۲۴ ساعته شده است کارکنان آن با تمام ظرفیت و شیفت کاری بدون افزایش نیرو تلاش می‌کنند و جز امن‌ترین گمرکات کشور محسوب می‌شود.

استاندار اردبیل ضمن تبریک روز جهانی گمرک افزود: کار عوامل گمرک به نوعی بین المللی است باید با رفتار‌های مطلوب باعث جذب گردشگر و ارز آوری بیشتر به استان شوند.
بهنام جو با بیان اینکه در صورت راه اندازی منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی عملکرد گمرک استان اردبیل چند برابر می‌شود گفت: سیب زمینی بصورت شبانه روزی و در کوتاهترین زمان از گمرک بیله سوار صادر می‌شود و با هوشیاری عوامل مرزبانی و کارکنان گمرک تجار نگرانی صادرات را ندارند.

وی با بیان اینکه باید سرمایه گذاران و تجار را تکریم کنیم افزود: وقتی این افراد احساس رضایت بکنند، قطعا با اقداماتی که انجام می‌دهند برای استان منشا خیر و برکت خواهند بود.

استاندار اردبیل ادامه داد: کار‌ها و قوانینی که برای سرمایه گذاران کمک می‌کند باید مدنظر قرار گیرد و کارخانه‌هایی که صادرات بیشتری دارند با کمی برنامه ریزی و به تناسب امکانات می‌توانیم میزان کارکرد و آمار صادرات ارز آور را چندین برابر افزایش دهیم که برای اشتغال استان اردبیل بصورت مستقیم تاثیر گذار خواهد بود.

در این دیدار رییس اداره گمرک استان و بیله سوار مشکلات و راهکار‌های خود را ارایه کردند.

انتهای پیام/ح

گمرک اردبیل جز امن‌ترین گمرکات کشور محسوب می‌شود

برچسب ها: صادرات ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.