قائم مقام وزیر راه و شهرسازی؛

یک میلیون و ۷۴۰هزار مسکن مهر در کشور به متقاضیان تحویل شد

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: یک میلیون و ۷۴۰هزار مسکن مهر در کشور تاکنون به متقاضیان تحویل داده شده است.

تحویل یک میلیون و ۷۴۰هزار مسکن مهر در کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ،امروز در جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی، گفت: از این تعداد یک میلیون ۱۰۰ هزار واحد در دولت تدبیر و امید تکمیل و تحویل داده شده است.


وی افزود: به طور متوسط سالانه بیش از ۲۰۰ هزار واحد با وجود تنگنا‌های موجود و مشکلات عدیده به متقاضیان تحویل داده ایم.


وی با اشاره به شایعات و حواشی ایجاد شده مبنی بر این که دولت تدبیر و امید طرح مسکن مهر را رها کرده است افزود: عملکرد دولت نشان می‌دهد که تلاش‌های زیادی در این زمینه شده و به موفقیت رسیده ایم و در تلاش هستیم تا پایان سال ۱۳۹۸ پرونده مسکن مهر را ببندیم.


اصغری مهرآبادی با اشاره به لایحه افزایش سرمایه ۵ هزار میلیارد تومانی بانک مسکن توسط دولت گفت: دولت با این اقدام به جای بدهکار کردن بانک مسکن به بانک مرکزی خودش را بدهکار بانک مرکزی کرد تا بانک مسکن به پروژه‌های مسکن مهر و بازآفرینی شهری تسهیلات ارایه کند.


وی با اظهار امیدواری از تصویب این لایحه درمجلس شورای اسلامی گفت: اگر این لایحه به قانون تبدیل شود به خدمات زیربنایی کمک می‌کنیم و متعاقب این قانون دستمان برای کمک به وزارت نیرو باز است.


قائم مقام وزیر راه با اشاره به کمک ٥٠ میلیارد تومانی سازمان برنامه و بودجه به مسکن مهر گفت: ٢٥میلیارد تومان از این مبلغ را به شهر‌های جدید و ٢٥میلیارد بقیه را نیز به استان‌ها اختصاص دادیم.


وی در مورد ۵۷ هزار مسکن فاقد متقاضی گفت: با بهزیستی و کمیته امداد صورت جلسه کرده ایم تا تعدادی از واحد‌ها را به آن‌ها واگذار کرده و مابقی را از طرح مسکن مهر خارج کرده و تبدیل به طرح‌های تازه کنیم، یا در قالب مشارکت واگذار یا خودمان تکمیل کرده و یا زمینش را به طور قطعی به فروش رسانیم.


استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: مسکن هیچ جایگزینی ندارد و اگر در حوزه مسکن کار نشود دچار معضلاتی مثل حاشیه نشینی خواهیم شد.
محمدرضا پورمحمدی تاکید کرد: لازم است در برگزاری مستمر جلسات این شورا تلاش شود چرا که تحول و رکود اقتصادی کشور تا حد قابل توجهی وابسته به بخش مسکن است.


استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه پروژه مسکن مهر کاستی‌های زیادی داشت، گفت: این کاستی‌ها باعث شده است مشکلات گذشته امروز خود را نشان می‌دهد.


وی افزود: برای تکمیل پروژه‌های باقی مانده نیاز به حمایت و تلاش بیش از پیش نهاد‌های ذیربط داریم تا بتوانیم واحد‌های مسکن مهر را به موقع تحویل مردم بدهیم.


پورمحمدی با تاکید بر اینکه در هر بخشی باید سیاست‌های صحیح اتخاذ شود تا دچار چالش‌های بعدی نشویم افزود: در بخش مسکن هم باید بدانیم که اگر راه درستی نرویم باید در آینده منتظر معضلاتی مثل حاشیه نشینی باشیم و برای آن چاره اندیشی کنیم.

انتهای پیام/

تحویل یک میلیون و ۷۴۰هزار مسکن مهر در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار