یک هزار و ۵۱۶ تخت فعال بیمارستانی در چهارمحال و بختیاری

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، از وجود یک هزار و ۵۱۶ تخت فعال بیمارستانی در این استان خبر داد.

یک هزار و ۵۱۶ تخت فعال بیمارستانی در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، با بیان وجود یک هزار و ۵۱۶ تخت فعال بیمارستانی در استان گفت: ضریب اشغال تخت بیمارستانی در استان، از ۴۸ درصد در سال ۵۷ به ۷۳ درصد در ابتدای سال ۹۷ رسیده است.

وی با اشاره به خدمات چشمگیر نظام اسلامی در حوزه بهداشت و سلامت در چهارمحال و بختیاری افزود: در سال ۵۷ به ازای هر یکصد هزار نفر، یک و ۱۵ صدم دندانپزشک در استان خدمات رسانی می‌کرد که در حال حاضر این تعداد به ۲۲ دندانپزشک رسیده است.

شیرانی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به ازای هر یکصد هزار نفر، ۱۴ پزشک عمومی و ۳ و پنج دهم پزشک متخصص در استان وجود داشت اضافه کرد: در حال حاضر به ازای هر یکصد هزار نفر، ۵۲ پزشک عمومی و ۲۹ پزشک متخصص خدمات رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال ۵۷ برای جمعیت بیش از ۴۳۳ هزار نفری چهارمحال و بختیاری، ۳ بیمارستان با ۲۵۸ تخت ایجاد شده بود و شاخص‌های درمانی استان در وضعیت خوبی نبود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون دو مرکز آموزشی و درمانی، ۸ بیمارستان، ۹۸ دستگاه آمبولانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی، ۵۱ دستگاه آمبولانس مراکز بهداشتی و امکانات تشخیصی، به جمعیت بیش از ۹۰۰ هزار نفری استان خدمات رسانی می‌کند.

شیرانی افزود: همچنین در طول سال‌های اخیر خدمات تخصصی جدید مانند چشم پزشکی و جراحی چشم، قلب و عروق، جراحی مغز و اعصاب، زنان و زایمان، و مرکز روان‎پزشکی جهت نگهداری و مراقبت بیماران روانی در استان ایجاد گردید.

وی ادامه داد: فعالیت‌های حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی باعث کاهش چشمگیر مراجعات بیماران چهارمحال و بختیاری به استان‌های هم‌جوار بویژه در فاصله زمانی سال‌های ۸۵ تا ۹۷ شده است.

انتهای پیام/ز

ضریب ۷۳ درصدی اشغال تخت‎های بیمارستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.