افزایش فشار‌های آمریکا به بروکسل برای لغو پروژه روسی نورد استریم ۲

یک نشریه آلمانی اعلام کرد آمریکا برای لغو پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲، فشار‌ها بر کشورهای اروپایی را افزایش داده است.

افزایش فشار‌های آمریکا به بروکسل برای لغو پروژه روسی نورد استریم ۲به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آلمانی «هندلزبلات» اعلام کرد آمریکا در حال افزایش فشار‌های خود به کشور‌های اتحادیه اروپا، به ویژه آلمان، است تا پروژه ساخت خط لوله گاز «نورد استریم ۲» را متوقف کند.

یک مقام ارشد کاخ سفید که نخواسته نامش فاش شود به این روزنامه گفته است «همین حالا زمان اقدام است» و کشور‌های اروپایی باید پیش از این که روسیه نفوذ خود در اروپا را گسترش دهد، مداخله کنند و پروژه نورد استریم ۲ را متوقف کنند.

به نوشته خبرگزاری روسی اسپوتنیک، پس از اینکه آمریکا اخیراً شرکت‌های آلمانی دخیل در ساخت خط لوله نورد استریم ۲ را تهدید به اعمال تحریم کرد، این پروژه بیش از هر زمانی در معرض خطر لغو قرار گرفته است. روسیه بار‌ها اعلام کرده این پروژه کاملا  اقتصادی  است و آمریکا تلاش دارد با تهدید، کشور‌های اروپایی را مجبور به خرید گاز طبیعی مابع (LNG) آمریکا کند.

نورد استریم ۲ یک پروژه بین‌المللی برای ساخت خط لوله گاز است که در سراسر دریای بالتیک از سواحل روسیه تا آلمان امتداد دارد و از کشور‌هایی مانند اوکراین، بلاروس، لهستان و دیگر کشور‌های اروپای شرقی و حوزه دریای بالتیک عبور می‌کند.

خط لوله ۱۲۰۰ کیلومتری که در امتداد مسیر نورد استریم است از مناطق اقتصادی و آب‌های پنج کشور از جمله روسیه، فنلاند، سوئد، دانمارک و آلمان عبور می‌کند. ظرفیت این خط لوله ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال خواهد بود. پروژه نورد استریم ۲ قرار است تا پایان سال ۲۰۱۹ افتتاح گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار