ورود سامانه بارشی به خراسان شمالی

سامانه بارشی با افزایش سرعت وزش باد، افزایش ابر و در پاره‌ای نقاط بارش پراکنده تا چهار شنبه هفته جاری در خراسان شمالی حاکم خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی با بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و همچنین تصاویر دریافتی از ماهواره بیانگر بتدریج حاکم شدن جوی ناپایدار از اواخر امشب تا فردا در استان می‌باشد که سبب افزایش سرعت وزش باد ، افزایش ابر و در پاره‌ای نقاط بارش پراکنده می‌شود.

از دوشنبه شب تا چهارشنبه بعدازظهر با ورود سامانه بارشی بتدریج وزش باد شدید ، گاهی باد بسیار شدید ، بارش باران (در پاره‌ای نقاط رگبار و رعدوبرق که وقوع رواناب قابل انتظار است) و از سه شنبه اواخر وقت در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و مه و در گردنه‌ها کولاک برف پیش بینی می‌شود.

روند افزایش ۷-۵ درجه سلسیوس دما تا صبح سه شنبه و کاهش ۸-۶ درجه سلسیوس از روز سه شنبه تا صبح پنج شنبه در استان پیش بینی می‌شود.

همچنین جو نسبتا پایداری طی امروز تا اواسط امشب در استان خواهد بود و از اواخر امشب با حاکم شدن جو ناپایدار افزایش سرعت وزش باد و بتدریج افزایش ابر را انتظار داریم و فردا در پاره‌ای مناطق وزش باد شدید در استان خواهد بود.

بارش از ظهر فردا تا بعدازظهر سه شنبه ، در پاره‌ای نقاط بصورت باران و پراکنده خواهد بود. از بعدازظهر سه شنبه با تشدید ناپایداری‌ها در برخی مناطق وزش باد شدید تا بسیار شدید و بارش به صورت باران و در برخی نقاط رگبار باران پیش بینی می‌شود.

از اوایل صبح چهارشنبه بارش به شکل برف ادامه خواهد یافت و با تضعیف سامانه بارشی از ظهر چهارشنبه این سامانه بتدریج از استان خارج خواهد شد.

انتهای پیام / ب

حاکم شدن جو ناپایدار با افزایش سرعت وزش باد در خراسان شمالی

برچسب ها: هواشناسی ، اب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.