بردسکن پایتخت مس شرق کشور

با وجود ۳۳واحد معدنی و شناسایی کانی‌های فلزی در بردسکن، این شهر به پایتخت مس شرق کشور تبدیل شده است.

بردسکن پایتخت مس شرق کشوربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،

قاسم پور سرپرست فرمانداری بردسکن به خدمات و دستاورد‌های شهرستان بردسکن در حوزه‌های کشاورزی، معادن، برق، گازرسانی اشاره کرد و گفت: ۴۶ درصد اشتغال شهرستان بردسکن در بخش کشاورزی است و ۶۷۰ کیلومتر از کانال‌های آبیاری شهرستان بردسکن لوله گذاری شده است.

وی اظهارداشت: خوشبختانه ظرف ۳ سال اخیر بخش خصوصی ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه معادن سرمایه گذاری کرده اند و قطار توسعه بردسکن ریل گذاری شده است.

وی به پرداخت ۱۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال توسعه روستایی درشهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان بردسکن توانسته بیش از سهمیه خود این اعتبارات را جذب کند.

سرپرست فرمانداری بردسکن از پی گیری‌های دکتر بنیادی نماینده مردم شهرستان در کد دار کردن ردیف بودجه برای پروژه دوبانده شدن محور سه راهی شادمهر تا بردسکن و انابد تقدیر کرد و گفت: با توجه به اینکه پروژه کنار گذر بردسکن ۱۵ سال است نیمه تمام رها شده برآن شدیم به جای ادامه در پروژه دوبانده شدن محور بردسکن تا شفیع آباد پروژه کنار گذر اجرایی شود.

وی از افتتاح و کلنگ زنی ۸۴ پروژه با اعتبار ۲۳۶ میلیارد تومان در دهه مبارک فجر دراین شهرستان خبرداد و گفت: ۵۲ پروژه با اعتبار ۲۲۴ میلیارد تومان در نقاط روستایی است و ۳۲ پروژه با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در نقاط شهری مورد بهره برداری و کلنگ زنی خواهد رسید.

قاسم پور افتتاح فاز دوم کارخانه نساجی مدرس کاشمر بااعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان و راه اندازی کارخانه کنسانتره مس شرکت مهرابین فولاد در درونه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و آبرسانی به مناطق عشایری را از شاخص‌ترین طرح‌های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر اعلام کرد.

وی از برپایی نمایشگاه دستاورد‌های انقلاب در ۴۰ غرفه به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب در طول این دهه خبرداد و گفت: به حول قوه الهی بردسکن در تمامی حوزه‌ها سرآمد است و افق توسعه شهرستان افق درخشانی است و این شهرستان شهر هزار تلاش و هزار امید می‌باشد چرا که اتحاد و همگرایی که در این شهرستان بین مردم و مسئولان وجود دارد در استان بی نظیر است.

 
انتهای پیام/ ف.ح

 

افق توسعه شهرستان بردسکن، افق درخشانی است

برچسب ها: معدن ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.