لزوم مشارکت همگانی در جلوگیری از تخریب زمین‌های کشاورزی

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای حفظ کاربری اراضی و جلوگیری از تخریب زمین‌های کشاورزی استان مشارکت همگانی لازم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،مهدی سرخوش مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی درمراسم بزرگداشت سالروز تاسیس امور اراضی با تبریک سالروز تشکیل این سازمان و تقدیر از زحمات و خدمات همکاران مدیریت امور اراضی در سطح استان، اظهارکرد: حفظ کاربری، یکپارچگی، ساماندهی و توسعه اراضی، حوزه‌های اصلی ماموریتی سازمان در جهت مدیریت بر اراضی کشاورزی و واگذاری اراضی برای طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی است.
 
سرخوش افزود: در بهمن ماه ۱۳۷۱ از ادغام تشکیلات سازمان اصلاحات اراضی و ستاد مرکزی هیات‌های هفت نفره، سازمان اموراراضی کشور تاسیس و مدتی بعد اساسنامه این سازمان از سوی هیات دولت تصویب شد که سازمان امور اراضی کشور از این تاریخ به عنوان سازمانی مستقل و وابسته به وزارت کشاورزی با تنوعی از وظایف و ماموریت‌های حاکمیتی فعالیت می‌کند.
 
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تشریح اقدامات و فعالیت‌های مدیریت امور اراضی استان از ابتدای سال جاری تا کنون با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی اضافه کرد: در زمینه ساماندهی و توسعه اراضی کشاورزی در استان در سطح حدود ۴۶۵ هزار هکتار ازاراضی کشاورزی اقدامات رفع تداخلا ت. و درنزدیک به ۵۰۰ هزار هکتار نیز طرح کاداستر اراضی کشاورزی در دست اجراست.
 
سرخوش بر لزوم افزایش سطح اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در خصوص راه اندازی سامانه ۱۳۱ و اهداف آن از طریق رسانه استانی تاکید و اضافه کرد: این سامانه به زودی در استان در قالب یگان حفاظت از اراضی کشاورزی به فعالیت خود ادامه خواهد داد و امیدواریم با راه اندازی این یگان شاهد افزایش ضریب حفاظت از اراضی کشاورزی از سوی مردم و کشاورزان در استان باشیم.
 
وی ادامه داد: عدم اجرای طرح آمایش سرزمینی و تغییر غیر مجازاراضی کشاورزی و نبود اسناد کاداستر اراضی کشور در قبل از انقلاب و وجود قوانین بازدارنده و کمبود امکانات در این زمینه از چالش‌های اساسی دربخش مدیریت امور اراضی است.
 
سرخوش تاکید کرد: در حال حاضر ظرفیت‌های قانونی برای بهره برداری اصولی از اراضی استان وجود دارد و این سازمان آماده همکاری با متقاضیانی است که از دستگاه‌های ذیربط برای فعالیت‌های قانونی خود مجوز دریافت کرده اند.
 
این مسئول تصریح کرد: با توجه به اهمیت و وظایف خطیر کارکنان مدیریت امور اراضی استان، تامین تجهیزات، امکانات مورد نیاز و کمبود نیروی انسانی شاغل در این بخش در راستای خدمات رسانی بهینه به مردم، باید بیشتر از گذشته مورد اهتمام و توجه مسئولان استانی و کشوری قرار گیرد.
 
انتهای پیام/م

 

مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس امور اراضی در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزارشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.