برگزاری هشتمین دوره تخصصی پایه پیش بیمارستانی در کرمان

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان از برگزاری هشتمین دوره آموزشی تخصصی پایه پیش بیمارستانی با حضور ۴۰ نفر از امدادگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نسرین پیرمرادی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: هشتمین دوره آموزشی تخصصی پایه پیش بیمارستانی با حضور ۴۰ نفر از امدادگران شهرستان‌های بم، فهرج، نرماشیر، ریگان، کرمان و ماهان در حال برگزاری است.

پیرمرادی با اشاره به اینکه این دوره‌ها به عنوان پیش نیاز تمامی دوره‌های تخصصی نجات از سوی سازمان امداد و نجات معرفی شده است، افزود: هدف از برگزاری این دوره‌ها آشنایی بیشتر امدادگران با نحوه برخورد با مصدومان ترومایی و افزایش توانمندی آنان برای انجام مراقبت‌ها و اقدامات پیش بیمارستانی است.

وی بیان کرد: سرفصل‌های مهم ارائه شده در این دوره آموزشی شامل ارزیابی منطقه و مصدوم، بازکردن راه هوایی و لوله گذاری، آسیب شناسی تروما، نحوه برخورد با مصدومین ترومایی، تزریقات و سرم درمانی فوریت‌های نجات و تریاژ است.

پیرمرادی با اشاره به آغاز این دوره از  ۶ بهمن ماه جاری افزود: این دوره به مدت پنج روز به میزبانی جمعیت هلال احمر ماهان در حال برگزاری است که در پایان به پذیرفته شدگان در آزمون نهایی گواهینامه مربوطه اهدا می‌شود.
انتهای پیام/ی

آشنایی بیشتر امدادگران با نحوه برخورد با مصدومان ترومایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار