معرفی واحد‌های متخلف آلاینده چرم شهر مشهد به مراجع قضایی

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مهلت اعلام شده به واحد‌های آلاینده چرم مشهد به پایان رسیده است و واحد‌های متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در سی و نهمین جلسه کمیته فنی ساماندهی فاضلاب استان گفت:مهلت اعلام شده برای اقدامات اصلاحی از سوی صنایع آلاینده چرمشهر برای استاندارد سازی به پایان رسیده است و براین اساس آن دسته از واحد‌هایی که با بار آلودگی بالا و خارج از استاندارد‌های زیست محیطی فعالیت دارند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی افزود: حسب هماهنگی‌های به عمل آمده با دادستانی مشهد و در نظر گرفتن تمامی جوانب، مهلتی مجدد به واحد‌های آلاینده داده شد که متاسفانه به جز سه موردبقیه واحد‌ها یا اقدام قابل توجهی انجام نداده و یا همچنان به اخطار‌های زیست محیطی کاملاً بی توجه بوده اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به حساسیت موضوع و اینکه فرایند آلودگی منطقه، حوزه سلامت عمومی را به مخاطره انداخته است حداکثر ظرف مدت یک هفته واحد‌های آلاینده چرمشهر در سه رده با لحاظ بار آلودگی، میزان مصرف آب، تولید فاضلاب و ارائه برنامه رفع آلایندگی طبقه بندی شوند.

همتی افزود: بر اساس فهرست ارائه شده از سوی کمیته پایش، واحد‌هایی که هیچگونه برنامه‌ای برای رفع آلایندگی خود نداشته و بارآلودگی بالا دارند و علاوه بر آن میزان مصرف آب و تولید فاضلابشان زیاد است مستقیما به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: واحد‌هایی که دارای برنامه‌هایی برای رفع آلایندگی خود هستند در رده دوم جای می‌گیرند و از سوی حفاظت محیط زیست، برای تسریع در اجرای برنامه‌های خود اخطاریه دریافت می‌کنند و گروه سوم از این واحد‌ها که درحال استاندارد سازی بوده و در اجرای برنامه‌های خود پیشرفت داشته اند نیز با دریافت یک برنامه زمانبندی در دو موضوع مدیریت پسماند و فاضلاب می‌توانند به فعالیت خود بر اساس برنامه اعلام شده ادامه دهند.

همتی گفت:: در برنامه‌های آینده هیچ گونه مهلت دهی مجدد به متخلفین وجود نخواهد داشت و رسیدگی به این موضوع از سوی دادستانی مشهد با جدیت انجام خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود:در خصوص بررسی گزارش ارائه شده از سوی بیمارستان شریعتی مشهد نیز توضیحات مطروحه مورد پذیرش کارشناسان قرار نگرفته و مقرر شد مسئولان بیمارستان حداکثر تا پایان بهمن ماه برنامه زمانبندی خود را برای رفع آلایندگی و احداث سیستم تصفیه خانه به حفاظت محیط زیست ارائه دهند.

انتهای پیام// ز.‌ی


برگزاری جلسه کمیته فنی ساماندهی فاضلاب خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.