ایندیپندنت: تظاهرکنندگان ضد قطر برای اعتراض در مقابل مقر سازمان ملل صد دلار پول گرفته بودند

روزنامه انگلیسی ­ایندیپندنت گزارش داد قطر اعلام کرد هدف یک کمپین بین‌المللی بی‌اعتبارسازی قرار گرفته است.

ایندیپندنت: تظاهرکنندگان ضد قطر برای اعتراض در مقابل مقر سازمان ملل صد دلار پول گرفته بودندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی نوشت قطر اعلام کرده است قربانی یک نقشه شده است و به عده‌ای برای شرکت در تظاهرات علیه این کشور در مقابل مقر سازمان ملل، صد دلار پول داده شده است.

چند هفته قبل از برگزاری این اعتراض جعلی در نیویورک، یک شرکت روابط عمومی مرموز نیز مبلغی را برای برگزاری یک تظاهرات علیه قطر در نزدیکی داونینگ استریت در زمان دیدار ترزا می‌ (نخست‌وزیر انگلیس) و حاکم این کشور عربی، پیشنهاد کرده بود.

زنی که در این تظاهرات شرکت کرده بود به ایندیپندنت گفت مطلبی در فیسبوک خوانده بود که از مردم منطقه بروکلین خواسته شده بود در بیست و پنجم سپتامبر، در همان روزی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی بحث برانگیزی را ایراد کرد، در نزدیکی مقر این سازمان در منهتن پرچم‌هایی را در دست بگیرند و از صلح حمایت کنند.

وی افزود در این مطلب هیچ اشاره‌ای به قطر نشده بود، اما زمانی که به آن محل رسیده بود، متوجه شده بود که این تظاهرات، اعتراض "آشکار" علیه قطر است.

وی گفت: به محض ورود به آن محل یک زن به وی یک پرچم ضد قطر و صد دلار داده بود.

این زن بیست و سه ساله افزود اکثر کسانی که جمع شده بودند به زبان فرانسه صحبت می‌کردند. وی خودش نیز یک فرانسوی بود و گفت: فرانسوی‌ها حدود سی تا چهل نفر بودند.

در همین زمینه، یک دیپلمات قطری به ایندیپندنت گفت: "قطر هدف یک مبارزه بین‌المللی است تا اعتبارش لکه‌دار شود و از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ محروم شود."

وی افزود: "در این مبارزه بار‌ها از تاکتیک‌های مخفیانه‌ای مانند پرداخت پول برای برگزاری اعتراضات استفاده شده است و این بخشی از تلاش ناموفق برای گسترش اتهامات بی‌اساس و جعلی علیه قطر در آمریکا، اروپا و دیگر کشور‌ها است. این کمپین بار دیگر افشا شد و عاملان آن در چشم جامعه بین‌المللی بیشتر بی‌اعتبار شدند."

انتهای پیام/

برگزاری تظاهرات جعلی علیه قطر با پرداخت باج

برچسب ها: قطر ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار