خودرو‌های مجهز به سیستم Keyless یا استارت بدون کلید در خطر سرقت

تحقیقات نشان داده است که برخی خودرو‌هایی که به سیستم استارت بدون کلید مجهز هستند، دارای باگ امنیتی هستند.

خودرو‌های مجهز به سیستم Keyless یا استارت بدون کلید در خطر سرقت ///// نمایه تغییر کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک موسسه ایمنی در بریتانیا به نام Relay Attack تحقیقاتی بر روی تمامی خودرو‌های مجهز به سیستم Keyless یا استارت بدون کلید انجام داده تا نفوذ‌پذیری آن را در مقابل سارقان مورد آزمایش قرار دهد. در این سیستم راننده بدون نیاز به استفاده از سوئیچ آن را در جیب خود قرار داده و با قرار گرفتن در فاصله کمتر از ۵۰ سانتی‌متری خودرو، امواج رادیویی سوئیچ کد رمزی را به به صورت یک سیگنال به کامپیوتر خودرو ارسال می‌کند. درصورت مطابقت این کد رمز، قفل درب‌ها باز شده و با فشردن یک کلید خودرو روشن می‌‎شود.

در این تحقیقات که بر روی ۲۳۷ خودروی مجهز به این سیستم انجام شده، محققان توانایی هک کردن کد سوئیچ‌ها و باز کردن قفل درب و استارت خودرو را داشته‌اند، اما این پروسه بسیار پیچیده و نیازمند گذراندن زمان زیادی بوده است. در این بین ۷ خودرو این امکان را به سارق می‌دهند که با نزدیک شدن به محل قرار گرفتن سوئیچ (مثلا خانه مالک خودرو)، توسط یک دستگاه ساده سیگنال ارسالی از سوئیچ را تقویت کنند. با قرار گرفتن این دستگاه در نزدیکی خودرو، کامپیوتر به اشتباه تصور می‌کند که سوئیچ در نزدیکی آن قرار گرفته است. بدین ترتیب قفل درب گشوده شده و خودرو استارت می‌خورد.

از میان این ۷ خودرو، فورد فوکوس، فورد فیستا، نیسان قشقایی و فولکس‌واگن گلف کاملا در برابر این حقه سارقان ضعف از خود نشان می‌دهند. اما سه خودروی دیگر تنها قفل درب‌هایشان گشوده شده، اما استارت نمی‌خورند. این سه خودرو شامل رنج‌روور، لندروور دیسکاوری و جگوار I-Pace می‌‎شوند. گروه لندروور-جگوار پس از انتشار این خبر اقدام به ارتقاء امنیت خودرو‌های خود کرده است. آمار‌ها نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ بیش از ۱۰۶ هزار خودرو به سرقت رسیده‌اند که بالا‌ترین میزان از سال ۲۰۰۹ به شمار می‌رود.

یکی از مدیران لندروور-جگوار در اینباره گفته که "تکنولوژی جدید ما موجب کاهش قابل توجه میزان سرقت خودرو‌های تولیدی این گروه شده است. امروزه کمتر از ۰.۳ درصد خودرو‌های تولیدی لندروور-جگوار مورد سرقت قرار می‌گیرند."


بیشتر بخوانید: لحظه سرقت سارقان زن از منزل مسکونی +فیلم


انتهای پیام/

احتمال بالای سرقت خودرو‌های مجهز به سیستم استارت بدون کلید

برچسب ها: فناوری ، پورشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار