توسعه فرهنگی در مبارزه با بی سوادی

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز در دومین جلسه بهبود کیفیت اداره سوادآموزی این ناحیه گفت: مبارزه با بی سوادی نخستین گام در تلقی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین پور، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز بیان داشت: یکی از شاخص‌های رشد در جامعه میزان بهره مندی مردم آن کشور از حداقل سواد نوشتن و خواندن است و مبارزه با بیسوادی در مقوله توسعه فرهنگی به عنوان نخستین گام تلقی می‌شود.

وی ضمن بیان اهمیت سوادآموزی و تعهد بین المللی برای رفع کامل بی سوادی در کشور خواستار بازدید مستمر اعضا کارگروه از کلاس‌های سوادآموزی شد و مدارس را ملزم به همکاری با اداره سوادآموزی نمود.

حسین پور افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته بین ضریب هوشی دانش آموزان وسطح سواد والدین رابطه مستقیم وجود دارد و همچنین درصد قابل توجهی از تصادفات جاده ای، خشونت ها، اعتیاد و طلاق ومشکلات اجتماعی جوامع بشری ریشه در بی سوادی افراد دارد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز با تاکید بر توانمند سازی آموزش دهندگان سواد آموزی گفت: در راستای ارتقا و کیفیت بخشی علمی، باید دوره‌های آموزشی و بازآموزی آموزش دهندگان برنامه ریزی و اجرا شود.

گفتنی است، در پایان اعضای گروه، نقطه نظرات خود در خصوص شتاب بخشی به برنامه‌های سواد آموزی و موانع و مشکلات موجود در این زمینه را مطرح کردند.

 عبدالهی، رئیس اداره سواد آموزی ناحیه ۲ اهواز با ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های سواد آموزی، موانع و مشکلات سواد آموزی، به تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح باسواد کردن اولیاء بی‌سواد دانش آموزان در سطح مدارس پرداخت.

انتهای پیام/م

ریشه کنی بی سوادی در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار