کاهش ۲۲ درصدی فروش محصولات اپل در کشور چین

قیمت بالای محصولات اپل، عدم خلاقیت و جنگ تجاری میان چین و آمریکا باعث شده تا فروش مدل‌های مختلف آیفون در پایان سال ۲۰۱۸ با کاهش ۲۲ درصدی همراه شود.

کاهش ۲۲ درصدی فروش محصولات اپل در کشور چینبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کاهش فروش تلفن‌های هوشمند در جهان دیگر یک راز نیست و حدود یک سالی است که تحلیل‌گران مختلف این موضوع را بیان می‌کنند. به گفته کارشناسان این حوزه، عدم وجود خلاقیت و نوآوری در تلفن‌های هوشمند دلیلی اصلی این کاهش فروش است. در تولیدات جدید شاهد روند تکراری افزایش قدرت سخت افزار، کیفیت نمایشگر و دوربین هستیم که برای خریداران راضی کننده نیست.

هر ساله شرکت‌های مختلف چندین مدل جدید به بازار عرضه می‌کنند که تفاوت آن‌ها نسبت به مدل‌های پیشین تنها افزایش حافظه رم و پیکسل‌های دوربین آن است. از طرفی قیمت نهایی محصولات افزایش داشته است و خرید این محصولات را برای مردم عادی سخت می‌کند.

کاهش ۲۲ درصدی فروش محصولات اپل در کشور چین

اوضاع در چین متفاوت نیست، همانطور که می‌دانید کشور چین یکی از مهم‌ترین بازار‌های تلفن همراه در جهان است، اگر یک محصول در چین خوب فروخته شود به دلیل جمعیت بالای این کشور، سود و درآمد حاصل از آن محصول چندین برابر افزایش پیدا می‌کند.

این موضوع گریبان‌گیر اپل شده و این شرکت با کاهش بی‌سابقه فروش در چین رو به رو شده است. ارسال محوله فروش شرکت اپل در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۸ در چین تنها ۱۰.۹ میلیون دستگاه بوده، این درحالی است که در مدت زمان مشابه سال ۲۰۱۷ حدود ۱۴ میلیون دستگاه به چین ارسال شده بود. نکته مهم آن است که اپل در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ از سه مدل جدید خود رونمایی کرد و با این حال فروش این شرکت نسبت به ماه‌های قبلی سال که هیچ محصول جدیدی در آن معرفی نشد باز هم کمتر بود. کاهش ۲۲ دردصد فروش در یکی از مهم‌ترین بازار‌های شرکت اپل آن هم تنها در یک سال می‌تواند خبر بسیار بدی برای مقامات این شرکت باشد. در تصویر زیر وضعیت ارسال کالا و سهم بازار شرکت‌های مختلف در کشور چین مشخص است.

کاهش ۲۲ درصدی فروش محصولات اپل در کشور چین

همانطور که در تصویر نیز مشخص است، اپل حتی پایین‌تر از OPPO و Vivo قرار گرفته، سه مدل جدید اپل یعنی iPhone XS، XS Max و حتی iPhone X قیمت بالاتری از تولیدات دیگر شرکت‌های چینی دارند و همین عامل باعث می‌شود تا با کاهش فروش مواجه شوند. مسئولان شرکت اپل اعلام کرده اند که در نهایت به دنبال راه حل این موضوع رفته‌اند و قیمت محصولات این شرکت کاهش پیدا خواهد کرد. البته از طرفی جنگ تجاری میان آمریکا و چین باعث تشدید کاهش فروش آیفون در چین شده و سرنوشت این درگیری نیز مشخص نیست.

هوآوی در چین یکه تازی می‌کند و فروش بسیار بالایی دارد و البته در حال افزایش سهم خود در بازار چین نیز است. این شرکت در سال ۲۰۱۸ توانست ۲۵ درصد از بازار چین را تامین کرده که همانطور که گفته شد این درصد برای کشوری با جمعیت بالای یک میلیارد نفر بسیار قابل توجه است.


بیشتر بخوانید: اطلاعاتی جدید از فیس‌لیفت کادیلاک XT5 در چین فاش شد +تصاویر


انتهای پیام/

کاهش فروش محصولات اپل

برچسب ها: فناوری ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد عالی مرد
۰۴:۰۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
گوشی آیفون ۸پلاس
آخرین اخبار