استاندار کردستان:

صادرات فرصتی ارزنده برای افزایش و رونق تولید است

استاندار کردستان صادرات را فرصتی ارزنده برای افزایش و رونق تولید دانست وگفت: تسهیل گری لازم در راستای صادرات از مرز‌های استان انجام شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا شامگاه سه شنبه در جلسه شورای استاندارد استان کردستان که با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد کشور در سنندج برگزار شد، گفت: دو مرز رسمی باشماق مریوان و سیرانبند بانه از ظرفیت‌های استان در راستای توسعه هستند که باید تلاش کنیم از این فرصت به بهترین شکل بهره ببریم.

وی افزود: سازمان استاندارد لازم است درخصوص کالا‌هایی که صادر می‌شود جدی‌تر و سخت گیرتر عمل کند و از خروج کالا‌های بی کیفیتی که با نام جمهوری اسلامی ایران صادر می‌شود، جلوگیری کند تا شاهد برگشت خوردن ان‌ها نباشیم.

استاندار کردستان ادامه داد: سزاوار نیست کالا‌های بی کیفیت از ایران صادر شود چرا که به تولید و صادرات اینده کشور لطمه می‌زند و تولیدکنندگان را با چالش در رابطه با صادرات مواجه می‌کند.

مرادنیا یاداور شد: در کنار این سخت گیری‌ها نیز لازم است تسهیل گری لازم در راستای صادرات از مرز‌های استان انجام شود تا شاهد معطل شدن صادرکننده در مرز‌های کردستان نباشیم.

وی صادرات را فرصتی ارزنده برای افزایش و رونق تولید عنوان کرد و بیان کرد: نباید با سهل انگاری به سرمایه ملی خود ضربه بزنیم و با صادر کردن کالا‌های تولید داخل بی کیفیت، تولیدکنندگان را با تهدید در این حوزه مواجه کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به وجود برخی واحد‌های غیر استاندارد از لحاظ تجهیزات اشاره کرد و گفت: وجود تجهیزات غیر استانداردی، چون آسانسور در هر ساختمان و بنایی تهدید جان شهروندان است و باید با آن مقابله شود و در صورت هرگونه مشکل در این حوزه از استفاده کردن از این تجهیزات جلوگیری شود.

استاندار کردستان بر استانداردسازی شهربازی‌ها تاکید کرد و اظهارداشت: نباید فراموش کنیم همین امسال یک کودک بر اثر استفاده از وسایل غیر استاندارد در سنندج جان خود را از دست داد و از همین رو نباید اجازه داد تجهیزات غیر استاندارد در هیچ جا مورد استفاده قرار گیرد، چرا که ما در قبال حفظ جان و امنیت مردم مسئولیت داریم.

مرادنیا یکی دیگر از رسالت‌های سازمان استاندارد را نظارت جدی بر تولید مصالح ساختمانی عنوان کرد و افزود: استان کردستان یکی از مناطق زلزله خیز کشور است و نباید اجازه داد مصالح بی کیفیت در ساخت و ساز‌ها مورد استفاده قرار گیرد تا در مواقع حادثه جان مردم با خطر کمتری مواجه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر نظارت جدی بر کیفیت آسفالت‌های تولیدی تاکید کرد و یادآور شد: استفاده از آسفالت بی کیفیت در طرح‌های عمرانی هدر رفت سرمایه ملی است و نباید اجازه داد عده‌ای افراد سودجو با این کار‌ها به منافع ملت آسیب وارد کنند.

انتهای پیام/م

وجود تجهیزات غیر استاندارد تهدید جان شهروندان است

 

 

برچسب ها: استاندارد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.