برداشت سالانه ۳۲۰ هزار تن محصولات باغی در کردستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: سالانه نزدیک به ۳۲۰ هزار تن محصولات باغی در سطح استان برداشت می‌شود.

برداشت سالانه ۳۲۰ هزار تن محصولات باغی در کردستان به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرید سپری با اشاره به برداشت سالانه نزدیک به 320 هزار تن محصولات باغی در کردستان، گفت: خوشبختانه برداشت این میزان محصول باغی طی سال گذشته مطابق با استانداردهای لازم بوده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تأیید سازمان غذا و دارو، محصولات گندم و نخود استان کردستان استاندارد کامل را دارا هستند، گفت: انگور کردستان ارگانیک بوده و محصولاتی همچون گردو و توت‌فرنگی، کردستان را به یک استان شاخص و سرآمد در تولید این محصولات بدل ساخته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان کردستان با ذکر اینکه سالانه 20 هزارتن گردو از سطح باغات استان برداشت می‌شود، بیان کرد: سالانه حدود 42 هزار تن انگور و توت فرنگی در سطح استان برداشت می‌شود که این میزان برداشت، کردستان را به استان نخست در این زمینه تبدیل کرده است.

وی با اذعان به اینکه سال گذشته برای محصول پیاز و سیب‌زمینی، باغ گیلاس و دو واحد تولید قارچ خوراکی در استان مجوز استاندارد صادر شد، ادامه داد: نکته شایان توجه در این زمینه هزینه‌های بالای استانداردسازی محصولات زراعی است.

سپری افزود: هزینه استانداردسازی محصولات زراعی با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی برای کشاورزان استان کردستان زیاد است به همین خاطر باید تدبیری را اندیشید که کشاورز با صرف کم‌ترین هزینه بتواند محصول خود را برای استانداردسازی به آزمایشگاه ارجاع بدهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان کردستان در پایان با تأکید بر اینکه توسعه واحدهای استاندارد از جمله رسالت‌های شاخص جهاد کشاورزی کردستان است، یادآور شد: یکی از راه‌های نیل به این هدف کاهش هزینه‌های زیادی بازرسی از واحد تولیدی و زراعی است که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

انتهای پیام/م

سالانه حدود 42 هزار تن انگور و توت فرنگی در سطح استان برداشت می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.