رئیس ستادکل نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران:

نمایش ۵۰۰ محصول دفاعی در نمایشگاه تهران/ آماده صادرات همه این محصولات هستیم

سرلشکر باقری با اشاره به دستاورد‌های نیرو‌های مسلح در حوزه ساخت تجهیزات گفت: آماده تولید انبوه و صادرات همه این تجهیزات هستیم.

نمایش ۵۰۰ محصول دفاعی در نمایشگاه تهران/ آماده صادرات همه این محصولات هستیمبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سرلشکر محمد باقری فرمانده کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های دفاعی نیرو‌های مسلح تحت عنوان «اقتدار ٤٠» گفت: در این نمایشگاه ۵٠٠ محصول ١٠٠ درصد ایرانی در ١١ حوزه، اعم از تسلیحات سبک تا زرهی و هوایی و موشکی و دریایی به نمایش گذاشته شده و مردم می توانند از نزدیک با این توانمندی‌ها آشنا شوند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اذعان کرد: مجموعه هایی از صنایع دفاعی سبک، مانند انواع سلاح های انفرادی، خمپاره انداز ها، توپخانه، صنایع تحقیقاتی الکترونیکی مانند سیستم های ارتباطی و مخابراتی رادارها و مجموعه های دیگر مربوط به الکترونیک و ماهواره های دیگری که در بخش دفاعی ساخته شده که برخی از آنها در مدار قرارگرفته که در حال حاضر نمونه هایی از آن به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: انواع موشک‌های زمین به زمین، موشک های زمین به هوا، هوا به هوا، ساحل به دریا با بردهای مختلف و تجهیزات هوایی که بخش اندکی از آن در اینجا به نمایش گذاشته شده و بخش اعظم آن در فرودگاه مهرآباد از فردا به نمایش عموم گذاشته می شود.

باقری درباره نمایش ماکت های صنایع دریایی، ناوها و ناوشکن های دریایی ساخته شده در این نمایشگاه تصریح کرد: انواع پهپادها که جمهوری اسلامی ایران جزو قدرت‌های برتر جهان است در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
وی افزود: نمایش موشک‌های زمین به زمین نقطه زن از جمله سجیل، تنها بخش‌هایی از دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی است که در صنعت دفاعی وزارت دفاع، تحقیقات ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج ساخته شده و به تولید رسیده که هم در نیروهای مسلح استفاده شده و و هم به صادرات رسیده است.

باقری با اشاره به مقایسه صنعت دفاعی حال حاضر با وضعیت قبل از انقلاب، گفت: در پیش از انقلاب ما در صنعت دفاعی صرفا خط مونتاژ بخشی از سلاح های سبک مانند سلاح ژسه انفرادی را که قطعات آن از خارج از کشور وارد می شد، در ایران مونتاژ می کردیم که این موضوع قابل مقایسه با دستاوردهای امروز صنايع دفاعی نیست.

وی ادامه داد: این نشان دهنده لطف الهی، تلاش و ایثار همه دست اندرکاران دانشمندان کشورمان است و امروز اعلام می‌کنیم که آمادگی تولید انبوه تمام محصولات نمایشگاهی وجود دارد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: سرلشکر ، باقری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار