تولید کلاهک‌های هسته‌ای جدید در آمریکا/ عاقبت این رقابت تسلیحاتی چه خواهد شد؟

راشاتودی اعلام کرد اقدام واشنگتن در زمینه تولید کلاهک‌های هسته‌ای جدید، آغازگر دور تازه‌ای از رقابت تسلیحاتی خواهد بود.

تولید کلاهک‌های هسته‌ای جدید در آمریکا/ عاقبت این رقابت تسلیحاتی چه خواهد شد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی راشاتودی در گزارشی اعلام کرد: درست چند روز پیش از آغاز رسمی کناره‌گیری آمریکا از پیمان تاریخی منع موشک‌های هسته‌ای میان برد، واشنگتن اعلام کرد سرگرم ساخت کلاهک هسته‌ای جدیدی است.

خبرنگار راشاتودی در گزارشی گفت: کلاهک هسته‌ای w۷۶-۲ یک سلاح هسته‌ای کوچک با قدرت انفجاری کمتر و طراحی خاص است.

پل والِی، کارشناس نظامی آمریکایی در گفتگو با راشاتودی اعلام کرد: اکنون زمان آن است که کشور‌های مهم دارای سلاح‌های هسته‌ای با هم دیدار و توافقنامه و پیمان جدیدی را سازماندهی کنند که در آن مشخص شده باشد چه نوع سلاح‌هایی مجاز به توسعه هستند و چه نوع سلاح‌هایی را نباید بسازند. در این صورت دیگر کشوری وجود نخواهد داشت که بر دیگر کشور‌ها سلطه داشته و نسبت به آن‌ها امتیازات بیشتری در اختیار داشته باشد.

خبرنگار شبکه گفت: از سال ۲۰۱۰ شاهد بازگشت رقابت قدرت‌های بزرگ بوده‌ایم. روسیه و چین به صراحت اعلام کرده‌اند به دنبال این هستند نظام بین‌المللی و هنجار‌های رفتاری پس از جنگ سرد را تغییر دهند.‌ می‌توان بار دیگر به بحث‌های بی نتیجه بازگشت و گفت روسیه اصلا با آمریکا در جایگاه برابری قرار ندارد و این موضوع را می‌توان از بودجه نظامی دو کشور متوجه شد. در حقیقت، در سال‌های گذشته هزینه‌های نظامی روسیه کاهش داشته است در صورتیکه هزینه‌های نظامی آمریکا افزایش قابل توجهی داشته است.

با وجود این و چند روز پیش از خروج رسمی آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد، واشنگتن، روسیه را برای توسعه موشک‌های کروز سرزنش می‌کند. اما موضوعی که واقعا ناراحت‌کننده است، غیرقابل پیش‌بینی بودن و عادت رئیس جمهور آمریکا به تهدید کردن همه است. در واقع ما در آستانه وارد شدن به جنگ سرد و رقابت تسلیحات هسته‌ای دیگری قرار داریم و کسی نمی‌داند سرنوشت این رقابت تسلیحاتی چه خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Azerbaijan
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
یکی از تعیین کننده ترین موارد قدرت نظامی در آینده تولید موتورهای با تکنولوژی‌های مختلف گداخت هسته ای هست، قدرتمندترین موتورها که بالاترین سرعت رو تولید می‌کنند. آمریکا از الان با توجیه ساخت موتور برای سفرهای دور فضایی این تکنولوژی رو در صنعت و دانشگاه توسعه میدهد.
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
سرانجام ساخت این همه سلاح هسته ای به کجا می رسد ایا روزی استفاده می شوند
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۱۸:۰۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
ایران هم باید تسلیحات هسته داشته باشد و نوسازی کند و من دوست دارم اینچنین باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
باید بمبهای هسته ای بالدار هدایت شونده و همچنین کلاهکهای هسته ای بالک دار هدایت شونده نقطه زن طراحی و به وفور ساخته شود تا ملت ایران بتواند عزت خود را حفظ کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
سلام به نظر من اگه قرار مسابقه تسلیحاتی باشه و کشور چون امریکا که به هیچ تعهدی پایبند نیست سلاحهای هسته‌ای بروز کنه چرا ما نداشته باشیم مگه رژیم صهیونیستی وووو ندارند پس ما چرا نداشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
واسه ما فرقی نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۰۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
چرا آمریکا دنبال افزایش توان نظامی خود هست ؟
آخرین اخبار