۱۵۰ برنامه فرهنگی برای کنگره ۶۵۰۰ شهید کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: ۱۳ موضوع در کمیته فرهنگی و هنری ستاد کنگره گرامیداشت ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان نهایی شده و در قالب ۱۵۰ برنامه اجرا می‌شود.

۱۵۰ برنامه فرهنگی برای کنگره ۶۵۰۰ شهید کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمدرضا علیزاده در کمیته فرهنگی و هنری ستاد کنگره گرامیداشت 6 هزار و 500 شهید استان کرمان گفت: برخی از برنامه ها به مرحله اجرا رسیده و بقیه ی مراحل در روزهای آینده اجرا می شود.

وی با بیان اینکه از سال گذشته برنامه اجرایی این کنگره در استان آغاز شد و کمیته فرهنگی و هنری ستاد از نخستین روزها نشست های خود را به طور مستمر تاکنون آغاز کرد افزود: این برنامه ها از آبان ماه امسال با اجرای شب های شعر و خاطره آغاز شد و 15 برنامه آغازگر فعالیت ها بود.

وی عنوان کرد: اوج برنامه های فرهنگ و هنری کنگره با برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بزرگ قران کریم استان و نهمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس از 27 بهمن امسال آغاز می شود.

علیزاده گفت: برنامه نقد کتاب دفاع مقدس، نمایشگاه آثار هنرهای دفاع مقدس، مسابقه بزرگ کتابخوانی آسمانی ها، تولید نمایش تئاتر صحنه با موضوع شهدا، برگزاری هفته فیلم دفاع مقدس، تولید تئاتر خیابانی و اجرا، انیمیشن 20 دقیقه ای ویژه شهدا، آلبوم سرود و موسیقی ویژه کنگره، مستند نماهنگ، 40 مستند کوتاه با موضوع ایثار و شهادت به عنوان 13 عنوان برنامه در کنگره ستاد گرامیداشت 6 هزار و 500 شهید استان کرمان اجرا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت : یکی از سیاست های کنگره ترویج سبک زندگی شهدا در قالب تولیدات هنری است و از قابل های مختلف هنری در این زمینه استفاده می شود.

وی تصریح کرد: برنامه های ستاد در حوزه های تجسمی، تئاتر و مشارکت هنرمندان بسیار فراگیر بوده است.

علیزاده بیان کرد: بخشی از برنامه های ستاد کنگره گرامیداشت 6 هزار و 500 شهید استان کرمان تولیدی و بخشی جنبه ترویجی و تبلیغی داشته است و تلاش کردیم با همت و همراهی جامعه فرهنگی و هنری استان برنامه های مناسبی در این راستا برنامه ریزی کنیم که ماندگار خواهد شد.

گفتنی است: در این آیین از خانواده شهید کاظمی و جمالی زاده و سردار حسین بادپا تقدیر شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.