بازیگر نمایش «شهر تنهایی من» از ویژگی‌های خاص این نقش بر صحنه تئاتر گفت.

نمایش خودبینی و خودخواهی بر صحنه تئاترمحسن علی محمدی بازیگر نمایش «شهر تنهایی من» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نقش خود در این نمایش گفت: اگر شخصیت‌ها را به سه گروه تقسیم بندی کنیم (شخصیت‌های احساس گرا، عملگرا و متفکر)، شخصیت حمید در این نمایشنامه جزو دسته سوم یعنى شخصیت متفکر است.

وی افزود: "هامارتیا" یا بزرگترین نقطه ضعف این شخصیت خودخواهى و خودکامگی اوست که همه کس و همه چیز را تحت اختیار و تسلط خود می‌خواهد. همانطور که در نمایشنامه، این خودخواهی تا جایی پیش می‌رود که زندگی احساسی او را دستخوش تغییرات بزرگی می‌کند. نقطه طلایی این شخصیت در این نمایش به گونه‌ای است که باعث تحولی بزرگ در نگرش این شخصیت می‌شود.

علی محمدی در خصوص آشنایی و همکاری‌اش با کارگردان این نمایش بیان کرد: بنده با کارگردان این اثر در چند نمایش به عنوان بازیگر همکاری داشته‌ام. در نهایت دراین نمایش آقای عسگری در مقام کارگردان و اینجانب در مقام بازیگر قرار گرفتیم.

وی در خصوص دلیل پذیرفتن این نقش گفت: در ابتدا طبق قولی که به آقای عسگری داده بودم، برای کمک به این کار اضافه شدم؛ اما بعد با خواندن نمایشنامه، شخصیت حمید را دارای پیچیدگی‌هایی دیدم که جذابش می‌کرد.

این بازیگر در خصوص مدت زمان و نحوه تمرین برای این نمایش بیان کرد: تمرین‌های این نمایش نزدیک به چهار ماه به طول انجامید و بر اساس تعامل بین بازیگران و کارگردان پیش رفت تا به مرحله اجرا رسید.

علی محمدی با بیان اینکه مشکلات در اکثر نمایش‌ها اعم از مالی و... وجود دارد، اما مهم آن است که با تلاش آن اثر را تولید و به سرانجام رساند، در خصوص استقبال مخاطبان اظهار داشت: استقبال از نمایش به لحاظ کمی تا اندازه‌ای مطلوب است که این اتفاق مربوط به روز‌های ابتدایی اجرا است. اما مخاطبانی که به دیدن این اثر نشسته‌اند، خوشبختانه با رضایت سالن را ترک کرده‌اند. بنده همیشه امیدوار به بهبود شرایط هستم و خواهم بود مگر آنکه دیگر راه چاره‌ای باقی نمانده باشد.

وی در پایان گفت: در اینجا باید از توجه و حسن نیت رسانه‌های فرهنگی به تئاتر تشکر کنم. امیدوارم که این توجه و دقت تا همیشه پایدار و دائمی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار