آمادگی صدا و سیمای گیلان برای تولید آثار فاخر رسانه‌ای

سرپرست صدا و سیمای مرکز گیلان در دیدار با رئیس خانه ملت در تهران از آمادگی این مرکز برای تولید آثار فاخر رسانه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدباقر باقرزاده، سرپرست صدا و سیمای مرکز گیلان در دیدار به همراه نماینده صومعه سرا و عوامل مجموعه طنز جایزه ۳ با رئیس مجلس شورای اسلامی در تهران با اشاره به توانمندی‌های این مرکز در بخش‌های مختلف، به ویژه تولید آثار نمایشی گفت: صداوسیمای مرکز گیلان تلاش می‌کند نماینده شایسته‌ای برای استان فرهنگی و مردم فرهیخته گیلان باشد.

وی بر آمادگی کامل مرکز گیلان برای تولید آثار فاخر رسانه‌ای تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر مجلس شورای اسلامی و مسئولان فرهنگی کشور به نیازمندی‌های صدا و سیمای مراکز استان‌ها شد و افزود: با این کار شاهد رشد چشمگیر مولفه‌های فرهنگی استان‌ها خواهیم بود و فرصت مناسبی برای بهره گیری از توان هنرمندان خوش ذوق شهرستانی فراهم خواهد شد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی طنز در ادبیات فارسی، طنز را زبان گویای مردم و شعرا در طول تاریخ دانست و گفت: بسیاری از شاعران و نویسندگان، نابسامانی‌ها و ناهنجاری‌های زمان خود را با زبان طنز بیان و مدافع حقوق مظلومان بوده اند.

وی بر لزوم رعایت مرز دقیق طنز و هجو تاکید کرد و افزود: طنز ساختاری سازنده، نقادانه، به دور از تقبیح، تهمت، تخریب، دروغ و دیگر جلوه‌های بداخلاقی‌های اجتماعی و سیاسی است و هدف آن اصلاح و سازندگی است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به خط شکنی طنز و طنزپردازان تصریح کرد: طنازان باید روی آسیب‌های اجتماعی و سیاسی و دیگر ناهنجاری‌های جامعه هدف گذاری و برای اصلاح امور اقدام کنند.

سید کاظم دلخوش، نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به سابقه درخشان گیلان در طنز گفت: گیلان با معرفی چهره‌های سرشناس و شاخصی، چون مرحوم کیومرث صابری فومنی به ادبیات فارسی از استان‌های تأثیر گذار در این زمینه است.

انتهای پیام/ع

دیدار سرپرست صدا و سیمای مرکز گیلان و عوامل مجموعه طنز جایزه ۳ با رئیس خانه ملت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.