رئیس مدیریت بحران کشور:

کلیات لایحه قانون مدیریت بحران در صحن علنی مجلس تصویب شد

رئیس مدیریت بحران کشور گفت: هفته گذشته لایحه قانون مدیریت بحران در صحن علنی مجلس مطرح و کلیات آن تصویب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، اسماعیل نجار رئیس مدیریت بحران کشور امروز در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از دستگاه‌های امدادرسان استان، اظهار داشت: خوشبختانه بزرگ‌ترین موضوع مثبت این حادثه سیل‌زدگی این بود که به خاطر هشدار‌های هواشناسی و اقداماتی که انجام‌شده بود، تلفات جانی نداشت.

وی افزود: در خسارت سیل گذشته در پلدختر ما بر اساس برآورد دستگاه‌های اجرایی استان، این برآورد را بررسی و به دولت منعکس کردیم و در آن سفر گذشته که به استان داشتم یک میلیارد تومان به‌صورت نقدی فقط برای کار‌های ضروری تخصیص دادیم که ظرف مدت ۲ روز این پول به استان رسید.

رئیس مدیریت بحران کشور عنوان کرد: برخی مطبوعات گفتند برای این‌همه خسارت فقط یک میلیارد تومان تخصیص داده‌شده؟ که در پاسخ می‌گوییم این‌یک میلیارد برای اقدامات اولیه و کار‌های ضروری بوده وگرنه ۱۰۰ میلیارد خسارت برآورد شده است.

وی بیان کرد: آخرین مبلغی که برای کرمانشاه در نظر گرفتیم همان رقم را نیز برای لرستان اعمال کردیم یعنی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات که ۵ درصد برای بازسازی خانه شهروندانی که تخریب‌شده در نظر گرفتیم و رقم شش میلیارد تومان نیز بلاعوض در نظر گرفته شد؛ ۱۰ میلیون تومان هم معیشتی می‌دهیم و باز هم ۲ میلیون دیگر معیشتی می‌دهیم.

نجار تصریح کرد: در بخشی از قسمت‌های استان، خسارت‌های دامی داشتیم که گفتیم آن خسارت‌ها را هم برآورد کنند تا جایی که میسر باشد کمک می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما در بحث‌های خسارتی این است که هرجایی خسارت دیدیم هزینه‌هایش را تأمین کنیم، اما دولت مشکل نقدینگی دارد و نمی‌تواند همه برآورد‌هایی که انجام می‌شود را تأمین کند.

رئیس مدیریت بحران کشور گفت: قبول داریم که روند معمول تأمین اعتبار برای حوادث کند و پیچیده است و باید به‌سرعت این پول در اختیار استان‌ها قرار گیرد.

وی اظهارداشت: در زمان حادثه باید از تمام امکانات موجود در منطقه حادثه‌دیده استفاده شود و حتی اگر لازم شد از استان‌های معین هم کمک بگیریم، بخش خصوصی نیز موظف است در زمان بحران امکانات خود را به میدان آورد و اگر به‌طور عمد از این کار امتناع کند ما می‌توانیم آن بخش را به دستگاه قضا معرفی کنیم.

نجار با اشاره به لایحه مدیریت بحران، افزود: پس از ماه‌ها بررسی در کمیسیون‌های مختلف مجلس، هفته گذشته لایحه قانون مدیریت بحران در صحن علنی مجلس مطرح و کلیات آن تصویب شد و تاکنون نیز ۱۵ بند آن به تصویب رسیده و در روز یکشنبه نیز بقیه بند‌ها بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/ب

صحبت های رئیس مدیریت بحران کشور در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.